شستون گزارش می دهد؛ 

مالاریا خطرناک ترین پشه/ توزیع پشه بند در مناطق محروم سراوان

1 ارديبهشت 1395 ساعت 12:09

مالاریا شبیه پشه معمولی است که در فصل گرما در آب های راکت وجود دارد.


محمد صالح انوشیروانی کارشناس شبکه بهداشت در خصوص بیماری مالاریا در گفت و گو با شستون  با توجه به شروع فصل گرما در سیستان و بلوچستان گفت: بیماری مالاریا در شهرستان سراوان حالت بومی دارد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نود و دو موردگزارش بیماری مثبت در شهرستان سراوان شده است افزود: هشتاد ودو مورد ویواکس و ده مورد فاکسی پالون بوده که اکثر فاکسی پالون ها کسانی بودند که اکثراکسانی بودند که در مرز تردد داشتند.
انوشیروانی کارشناس شبکه بهداشت تب، کسالت، کمردرد، حالت تهوع و سردردرا از علایم مالاریا دانست و تصریح کرد: پشه بند های آغشته به سم در مناطق‌ محروم که از کولر و پنکه استفاده نمی شودتوزیع می گردد که تا پنج سال حالت کشندگی پشه مالاریا را دارند.
این کارشناس با توجه به اینکه سم پاشی، مه پاشی و لارو کشی را از برنامه های آینده شبکه بهداشت در سطح شهرستان جهت کاهش پشه آنوفل است اظهار داشت: برای کاهش پشه مالاریا لارو کشی را با مواد جدید به نام آبیت انجام خواهد شد.
در پایان محمدصالح انوشیروانی کارشناس شبکه بهداشت از شهروندان خواست تا با بروز هر گونه از علایم بیماری مالاریا سریعا فرد را به مراکز بهداشت و کانکس های شبانه روزی بیمارستان در سراوان مراجعه نمایند. 
پشه مالاریا یا آنوفل از نظر ظاهری شبیه پشه معمولی است که تخم ریزی آنها در در آب صورت می گیرد.پشه مالاریا یکی از تخصصی ترین نوع پشه ها است که محل های خاصی را برای تخم گذاری و گزش انتخاب می کنند و یکی از خطرناک ترین نوع پشه ها محسوب می شود.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 1067

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/1067/مالاریا-خطرناک-ترین-پشه-توزیع-بند-مناطق-محروم-سراوان

شستون
  https://shastoon.ir