مولوی ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان:

شورانهاد مردمی است/مصوبات شوری باید در جهت پیشرفت جامعه عملی باشد

12 ارديبهشت 1395 ساعت 9:08

مولوی ساداتی شوراها را به عنوان یک نهاد مردمی تلقی کرد که باید نزدیکترین ارتباط را با مردم داشته باشند.


به گزارش شستون ، اسلام مشورت را از اوصاف مؤمنان می داند.بنابراین کسی که مشورت می کند هرگز پشیمان نمی شود لذا هم اندیشی و مشورت در امورات مختلف منجر به ارائه راه کار های مفید می شود. شورا یکی از ابزار و اسباب مهم رشد و شکوفایی جامعه است، اهمیت شورا در جهت اجرای عدالت و ایجاد هماهنگی در پیشرفت و توسعه و عمران و سرعت بخشیدن در اجراء امور مفید و کارساز است و تعامل شوراها با مدیران ادارات جهت رفع مشکلات و ارائه پیشنهادات به عنوان رابط و معتمدین مردم هستند.
امام جمعه اهل سنت سراوان با اشاره به اینکه شوراها نهاد مردمی هستند و باید نزدیکترین ارتباط را با مردم داشته باشندافزود:  شناخت دقیق از قابلیتهای محل سکونت در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، جاذبه های طبیعی ،آموزش ، بهداشت و امنیت را داشته باشند .
مولوی ساداتی  مشاوره و نظرخواهی از مردم خبره و مشارکت دادن مردم را  یکی از عوامل موفقیت شوراها عنوان کرد و ادامه داد: دین اسلام یک نظام تربیتی انسان ساز است ، ازاین رو شورا ها  برای شکل گیری اجتماعات سالم جهت همکاری در رشد و شکوفایی جامعه نقش مهمی را ایفا می کنند.
وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) خاطر نشان کرد: نکته مهم این  است که مصوبات شورا  باید در جهت پیشرفت جامعه عملی شود.
امام جمعه موقت اهل سنت سراوان تصریح کرد: پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم در امور اجتماعی و اجتهادی همواره با اصحاب خود مشورت می نمودند و نظر مشورت دهندگان را محترم می شمردند .
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 1092

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/1092/شورانهاد-مردمی-مصوبات-شوری-باید-جهت-پیشرفت-جامعه-عملی-باشد

شستون
  https://shastoon.ir