800
۰
در کارگروه سوخت استان در شهرستان سراوان عنوان شد: 

مرز نباید یک تهدید تلقی شود/دوازده هزار خانوار ساکن در مرز سراوان

کارگروه هماهنگی سوخت استان برای اولین بار در شهرستان سراوان برگزار شد.
سوخت
سوخت
به گزارش شستون ، به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان سراوان کارگروه هماهنگی سوخت سیستان و بلوچستان  برای اولین بار در شهرستان سراوان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری ، فرماندار سراوان، مدیر کل گمرکات سیستان و بلوچستان، مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیر کل بازارچه مرزی استان، مدیر فرآورده های نفتی منطقه زاهدان، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، تنی چند از مسئولین استانی، کارشناسان اقتصادی استانی، مسئولین دستگاههای اجرایی شهرستان و کارگزاران سوخت شعاع 20 کیلومتر مرز در سالن اجتماعات فرمانداری سراوان برگزار گردید.
زهرا اربابی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری در این جلسه هدف از سفر به شهرستان سراوان را رصد شرایط از نزدیک و مرتفع نمودن مشکلات در جهت توسعه اقتصاد مردم مرزنشین عنوان نمود که منافع مردم را در راستای سیاست های دولت محقق گردند.
وی نیز بیان داشت: در راستای بازدید از حوزه شهرستان سراوان برخی از چالش ها و مباحث نیاز به طرح شدن در ستاد مرکزی و سطح کلان دارند و برخی به استان و شهرستان مربوط، که می طلبد با تعامل و حساسیت بیشتری در جهت مرتفع نمودن آنها اقدام گردد.
زهرا اربابی با بیان رویکرد کلی گفت: ما مرزی داریم که نباید آن را تهدید تلقی نماییم و بایستی با نگاه فرصت، از منافع آن را برای مردم مرز نشین استفاده نماییم.
وی نیز گسترده شدن دامنه تعاونی مردمی را یکی از اهداف مهم طرح مرزنشینان شعاع 20 کیلومتر مرز عنوان نمود و بر دقت و حساسیت فرمانداران و تعاونی های مرز نشین بر رصد و راست آزمایی آمار جمعیتی این شعاع تأکید داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری در ادامه سخنانش بر تهیه طرح پیشنهادی درآمد حاصله از اجرای این طرح سخن گفت که منافع و درآمد حاصله در جهت توسعه و تقویت زیر ساخت ها و ایجاد زمینه های اشتغالزایی صرف خواهد شد.
وی همچنین در گوشه ای از سخنانش بر تأمین نیروی انسانی گمرک مستقر در بازرچه مرزی کوهک سراوان و اجرای ماده 116 خبر داد تا رویه اجرایی صادارات بهتر و با رونق بیشتری صورت پذیرد. 
این مسئول نیز بر کوتاه نمودن فرایند فروش سوخت و پرهیز تأییدیه زاید چند مرحله ای و فعالیت بازارچه های مرزی در دو یا سه شیفت تأکید نمود.
زهرا اربابی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری در پایان سخنانش از دستور کار قرار گرفتن مرز رسمی سراوان در کارگروه مرزی کشور سخن گفت و پیگیری نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی در تسریع امر را مهم برشمرد.
در ادامه درویش نارویی فرماندار شهرستان سراوان نیز در این جلسه گفت: سراوان یکی از شهرستان های مرزی استان سیستان و بلوچستان است که با داشتن 400 کیلومتر مرز مشترک با کشور پاکستان، و مرز نشینی قریب به اتفاق اکثر مردم شهرستان، که 12 هزار خانوار ساکن در نوار مرز، شعاع 20 کیلومتری مرز هستند.
وی نیز بیان داشت: با توجه به شرایطی که در دنیا حاکم است یک نگاه همه جانبه به مرز دارند و می طلبد همه زوایا و کارکردهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بالاخص اقتصادی مرز را در کنار کارکردهای امنیتی مرزها ببینیم و مورد توجه قرار دهیم.
نارویی در ادامه سخناش بر فروش سوخت برای جمعیت ساکن شعاع 20 کیلومتر مرز را تأثیر گذار دانست که با عملیاتی شدن این طرح در شهرستان سراوان و تعامل دستگاههای اجرایی و بازارچه ها نقش حائز اهمیتی در کاهش قاچاق سوخت داشته است.
وی در همین راستا از صادرات 15 میلیون لیتر نفت گاز و واریز 15 میلیارد ریال به حساب متمرکز و شارژ مبلغ 120 هزار تومان به حساب 9 هزار خانوار مرزنشین شعاع 20 کیلومتر مرز و انجام 3 هزار خانوار دیگر  خبر داد.
فرماندار سراوان همچنین روشن نبودن مالیات و روند شفافی در ارتباط با هزینه ها، شکل اظهار، قیمت های بالای حمل و نقل، قیمت بالای خرید سوخت، کارمزد تعاونی های مرز نشین و انجام بروکراسی زاید جهت حمل سوخت را از مشکلات فرا روی صادرات سوخت عنوان نمود و بر مرتفع نمودن آنها از طرف مسئولین ذیربط تأکید نمود.
درویش نارویی فرماندار سراوان در پایان سخنانش بازارچه های مرزی را یکی از مهمترین زمینه های فعال تجاری شهرستان عنوان نمود که در حال از بین رفتن هستند و بر حصار کشی و ایجاد زیر ساخت های لازم تأکید نمود. 
 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب: 1119
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *