800
۱
نسخه گیاهی اقتصاد مقاومتی؛

'پنیر باد' گیاهی جایگزین واردات'مایه پنیر'/ داروی ضد سرطان در مزارع سراوان

محمد رفیع دهقان مدیر منابع طبیعی گفت:پنیر باد دارای ماده ای به نام ویتافرین A است که خاصیت ضد سرطانی دارد.
گیاه
گیاه
به گزارش پایگاه خبری شستون ، از خمیرمایه گیاه پنیر باد برای پنیر گیاهی استفاده می‌شود و ازخواص دارویی پنیر باد می توان به خاصیت ضد باکتری، ضد کرم روده وضد قارچ بودن آن اشاره کرد که این گیاه در درمان هپاتیت، دیابت ،سوءهاضمه ،بیماریهای مزمن کبد وناهنجاری های معده کار برد دارد.این گونه گیاهی دارا ی ارزش دارویی و محافظ خاک بوده و نسبت به خشکسالی از مقاومت قابل قبولی برخوردار می باشد .
مهندس دهقان با اشاره به اینکه دو گونه گیاهی از پنیر باد وجود دارد گفت:گونه کاگولنس گلبرگ های ریزتر و رنگ مایل به سبز لجنی دارد و نمونه سا مینی فرا دارای برگهای پهن تر و سبز روشن تر است.
 
وی با اشاره به خواص داروی و صنعتی پنیر باد گفت:از میوه این گیاه برای درمان اسهال خونی استفاده می شودو با توجه به  اسید امینه ای به نام کومارین که در این گیاه وجود دارد جهت  انعقاد شیر از آن استفاده می شود..
محمد رفیع دهقان مدیر منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان سراوان اظهار داشت: این گیاه در در قسمت های از خلیج عمان ، پاکستان  و در شهرستان سراوان ، سرباز و ایرانشهر یافت می شود که با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه ، زمان گل دهی پنیر باد ماه های خرداد و تیر است.
وی در پایان گفت:به دلیل خواص داروی بالای پنیر باد ، تحقیقات در زمینه خواص داروی این گیاه در هند و پاکستان در حال انجام است .
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 1144
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *