800
۰
گزارش شستون از گیاهان دارویی سراوان؛

گیاهی که برای خروج اخلاط خونی ریه از آن استفاده می شود/تسکین دهنده درد دندان

محمد رفیع دهقان مسئول منابع طبیعی گفت: گیاه تلخ بیان دارای ترکیباتی است که برای تسکین درد دندان استفاده می شود.
gfghh
gfghh
 
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ گیاه تلخ بیان (Sophora) از تیره Fabaceae و گیاهی عموما چند ساله است که به دلیل خاصیت دارویی ضد باکتریایی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.تلخ‌بیان درختچه‌ای بلوچی حالت درختچه‌ای دارد و دو گونه دیگر علفی چندساله و غالباً مهاجم و علف هرز کشتزارها و چراگاه‌ها هستند.
محمد رفیع دهقان مسئول منابع طبیعی در گفت وگو با خبرنگار شستون با بیان اینکه تلخ بیان برای تسکین درد دندان استفاده می شود،اظهار داشت:از ساییده برگ های این گیاه برای تسکین درد دندان استفاده می کنند.
وی ضد یبوست ،جلوگیری از ترشحات کیسه صفرا ،کاهش فشارخون، خونریزی بواسیر و تسکین درد دندان را از خواص این گیاه عنوان کرد و گفت: برای قطع و خروج اخلاط خونی ریه از دم کرده غنچه‌های این گیاه می‌توان استفاده کرد.
مسئول منابع طبیعی سراوان افزود: تلخ بیان، تلخ بن، سوخورا، مامکه، مامکه سفید، قورزه، تلخک و بوزونداک از نام های دیگر این گیاه می‌باشد.
وی با بیان اینکه میوه گیاه تلخ بیان کرم کش و ضد باکتری می باشد،تصریح کرد: به علت سمی بودن دانه  این گیاه باید تحت نظر پزشک مصرف شود.
دهقان تلخ بیان را گیاهی چند ساله خواند و اظهار داشت: تلخ‌بیان گیاهی عموماً چندساله است که به‌دلیل خاصیت دارویی ضد باکتریایی از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.
وی در پایان گفت :این گیاه در تمام نقاط سراوان از جمله بخش سیرکان و ارتفاعات بم پشت به وفور یافت می شود.
 
انتهای پیام/1675
 
 
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 1257
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *