افزایش ۹ برابری خطر حمله قلبی در پی بروز رفتارهای عصبی

2 تير 1395 ساعت 17:08

مطالعه ای جدید نشان می دهد عصبانیت های بیش از اندازه و رفتارهای عصبی می تواند باعث بروز حمله قلبی شود.


به گزارش  شستون به نقل از گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، پیش از این طی تحقیق محققان دانشگاه هاروارد، مشخص شده بود که طغیان های عصبی می تواند خطر حمله قلبی، سکته و دیگر مشکلات قلبی - عروقی را افزایش دهد.
 
مطالعات اخیر که توسط محققان در دانشگاه سیدنی استرالیا انجام گرفته، حاکی از آن است که خطر حمله و سکته قلبی تا ۲ ساعت پس از طغیان عصبی بالا خواهد بود. دکتر «توماس باکلی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته های ما نتایج تحقیقات گذشته را تایید می کند.»
 
سکته قلبی یا انفارکتوس میوکارد یا حمله قلبی٬ عبارت از انهدام و مرگ سلولی دائم و غیرقابل برگشت در بخشی از عضله قلب است که به علت توقف جریان خون در آن قسمت از قلب روی ‌می‌دهد. این توقف گردش خون ممکن است ناگهانی و بدون هیچ علائم قبلی نمایان گردد یا پس از چند حمله آنژینی (درد قفسه سینه) نمود یابد.
 
عمده‌ترین دلیل سکته بسته‌ شدن رگ‌های تغذیه‌کننده قلب است. برای رفع انسداد غیر از دارو، از بالن و جراحی قلب باز (تعویض رگ مسدود شده) استفاده می‌شود. سکته قلبی نوعی عارضۀ فراگیر است که هرساله باعث درگذشت هزاران تن می‌گردد.
 
در میان عوامل مسبب حمله قلبی می توان به  دیابت، فشارخون بالا، کلسترول بالا، افراط در استعمال دخانیات و الکل، عدم فعالیت بدنی، فشار عصبی، سابقۀ فامیلی و سن اشاره کرد.
 
مطالعه اخیر نشان می دهد که طغیان های عصبی می تواند خطر حمله قلبی را تا ۹ برابر افزایش دهند و احتمال آن تا ۲ ساعت پس از طغیان عصبی باقی خواهد ماند.


کد مطلب: 1277

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/1277/افزایش-۹-برابری-خطر-حمله-قلبی-پی-بروز-رفتارهای-عصبی

شستون
  https://shastoon.ir