800
۰
به مناسبت روز اصناف صورت گرفت؛

موتور محرکه اقتصادی ،صنعت و معدن است/طاعت پذیری و روشن گری بازاریان یکی از دلایل پیروزی انقلاب بوده است

ناروئی فرماندار سراوان گفت:یکی از دلایل پیروزی انقلاب اسلامی طاعت پذیری و روشن گری بازار و بازاریان بوده است.
یسلسلیبل
یسلسلیبل
به گزارش پایگاه خبری شستون،مراسمی به مناسبت روز اصناف با حضور ناروئی فرماندار سراوان،طاهری رئیس صنعت ،معدن و تجارت ،امراء رئیس اتاق اصناف و حجت الاسلام والمسلمین عزیزپور رئیس دادگستری و جمعی از کسبه و بازاریان در نمایشگاه دزک سراوان برگزار شد.
در این مراسم طاهری رئیس صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه 800 بازرسی در سال جاری توسط کمیسیون نظارت انجام شده است،گفت:39 پرونده تخلف شناسایی شده و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات معرفی شده اند.
وی در ادامه افزود: 2هزارو 800 واحد صنفی دارای پروانه کسب در سراوان وجود دارد.
طاهری با اشاره به معادن گرانیت سراوان که دارای 6 پروانه اکتشاف و دو پروانه بهره برداری است،اظهار داشت:به دلیل عدم وجود زیر ساخت لازم نمی توانیم بهره برداری خوبی از معادن داشته باشیم.
وی با بیان اینکه 386 کیلومتر هم مرز با پاکستان هستیم،تصریح کرد:9 شرکت تعاونی مرز نشینان وجود دارد که بیش از هزار  نفر را تحت پوشش قرار می دهد.
درویش ناروئی فرماندار سراوان در این مراسم با بیان اینکه طاعت پذیری و روشن گری بازاریان یکی از دلایل پیروزی انقلاب بوده است،گفت:بازاریان در مسائل سیاسی تاثیر گزار هستند.
وی با اشاره به اینکه بازاریان در امر کسب و کار و ایجاد اشتغال نقش مهمی را در اقتصاد جامعه ایفا کرده اند ،اظهار داشت:بالاترین سهم ایجاد اشتغال مربوط به بازار و بازاریان است.
فرماندار سراوان با بیان اینکه بازاریان با نهادینه کردن مسائل دینی می توانند در جامعه تأثیر گزار باشند،افزود:با ایجاد تعامل بین دولت و بازاریان می توانیم زمینه اشتغال زایی را برای جوانان فراهم کنیم.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین عزیزپور رئیس دادگستری سراوان با بیان اینکه موتور محرکه اقتصادی ،صنعت و معدن است،گفت:اگر بخش صنعت و معدن فعال باشد مولد تولید است.
وی کم فروشی ،گران فروشی و قاچاق کالاهای مختلف را از آثار مخرب بازار دانست وبیان داشت:توصیه ما به اصناف این است که کم فروشی و گران فروشی نکنند.
عزیزپور رئیس دادگستری سراوان با اشاره به اینکه ،به کارگیری اتباع بیگانه در واحد های تولیدی و کارگاهی جرم است،اظهار داشت: بخش تولیدی و کارگاهی برای رونق دادن به کسب و کار مردم سراوان و اشتغال زایی جوانان بیکار اختصاص داده شود.
وی در پایان با اشاره به آیات قرآن تصریح کرد:از یک ترازوی مستقیم استفاده کنیم.(در امر خرید و فروش با عدالت برخورد شود)
انتهای پیام/1675
پنجشنبه ۳ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 1282
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *