800
۰

از شهادت 3 محیط بان در کمتر از 72 ساعت تا بلاتکلیفی محض در برابر ریز گردها

به‌هرحال این روزها در حالی انتقادها از خانم ابتکار در خصوص آلودگی هوا و پدیده ریز گردها بالاگرفته است که خبر به شهادت رسیدن 3 محیط بان در کمتر از 72 ساعت نیز بار دیگر سازمان محیط‌زیست را در کانون توجه‌ها قرار دارد.
fhfhfgh
fhfhfgh
به گزارش پایگاه خبری شستون به نقل از دانا،سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمانی دولتی که اصلی‌ترین وظیفه آن پیش‌گیری و ممانعت از تخریب و آلودگی محیط‌زیست است، وظیفه‌ای که عدم اجرای درست آن این روزها نه‌تنها صدای کارشناسان این حوزه بلکه صدای مردم را نیز درآورده است.
معصومه ابتکار در ریاست دوباره‌اش بر صندلی این سازمان همواره زیر تیغ انتقادات فراوانی بوده که جملگی تنها یک دلیل مشخص داشته است، آلودگی شدید هوا و نداشتن استراتژی مشخص و قابل‌قبول از سوی سازمان محیط‌زیست در 3 سال گذشته که حتی بارها انتقادات نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نیز به همراه داشته است.
در این میان معضل ریز گردها جدی‌ترین چالش کشور و سازمان محیط‌زیست است که تاکنون هیچ اقدام عملی برای آن صورت نگرفته است و به نظر می‌آید با اقدامات صورت گرفته سازمان محیط‌زیست نتواند در کوتاه‌مدت اقدامات عملی را برای حل این معضل انجام دهد.
درحالی‌که در 3 سال گذشته بیشتر شهرهای کشورمان بارها زیر هجوم ریز گردها قرارگرفته‌اند این هفته گذشته بود که بالاخره جلسه‌ای ویژه‌ای که ازنظر سطح شرکت‌کنندگان می‌شد آن را بالاترین سطح جلسات برگزارشده در 3 سال اخیر دانست، با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست،‌ وزرای کشور،‌ بهداشت، جهاد کشاورزی، دفاع، راه‌وشهرسازی، معاون سازمان علمی و فناوری، رئیس امور کشاورزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانداران 5 استان کشور برگزار شد.
هرچند که مطابق پیش‌بینی‌ها در پایان این جلسه نیز ضرب‌الاجل و راه‌حل‌های فوری برای حل این بحران مشخص نشد اما تنها تصمیم‌گیری مهم آن دادن مأموریت به ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای پیگیری این بحران بود.
به‌هرحال این روزها در حالی انتقادها از خانم ابتکار در خصوص آلودگی هوا و پدیده ریز گردها بالاگرفته است که خبر به شهادت رسیدن 3 محیط بان در کمتر از 72 ساعت نیز بار دیگر سازمان محیط‌زیست را در کانون توجه‌ها قرارداد.
پرویز هرمزی، منوچهر شجاعیان و محمود دهقان سه شهیدی هستند که در روزهای اخیر توسط شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسیدند.
این اتفاقات تلخ در حالی رخ می‌دهد که سازمان محیط‌زیست در دولت یازدهم هیچ‌گاه نتوانسته کارنامه موفقی از خود ارائه داد و هرروزی که می‌گذرد تنها اخبار نگران‌کننده از این سازمان مخابره می‌شود، اتفاقی که نمی‌تواند چندان برای روحانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم رضایت کننده باشد.
انتهای پیام /
شنبه ۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 1295
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *