800
۰
در 12 تیر 1367 رخ داد؛

6شهید سهم سراوان از حقوق بشر آمریکا/آمریکا این اقدام خصمانه را اشتباه قلمداد کرد

هدف آمریکا ایجاد ناامنی در آب های خلیج فارس و برای تقویت روحیه جنایتکاران عراقی در جبهه های جنگ بود.
لابلالا
لابلالا
به گزارش پایگاه خبری شستون، پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR655» از تهران به مقصد دبی در تاریخ 12 تیر 1367 پس از توقف بین راهی در بندر عباس به سمت دبی در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناور یو اس اس  متعلق به نیروی دریایی ایالت متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی 298 سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند. این جنایت از نظر میزان تلفات انسانی، هشتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است.
 
محمد صادق ملک آبادی مسئول حفظ و نشر آثار دفاع مقدس سراوان در گفت و گو با خبرنگار شستون با بیان اینکه
هدف آمریکا ایجاد نا امنی در آب های خلیج فارس بوده است،گفت:آمریکا برای تقویت روحیه جنایتکاران عراقی در جبهه های جنگ اقدام به انفجار هواپیمای ایران کرده است.
وی در ادامه با بیان اینکه مسولین ایران طی نامه ای به رئیس شورای امنیت خواستار تشکیل جلسه فوری شورا برای رسیدگی به این موضوع شد،اظهار داشت:آمریکا این اقدام خصمانه را اشتباه قلمداد کرده است.
ملک آبادی با بیان اینکه ایران 70 میلیون دلار برای هواپیما از آمریکا خسارت گرفته است،تصریح کرد:با پیگیری های دولت ایران حدود 300 هزار دلار برای مسافرین شاغل و 150 هزار دلار برای مسافرین غیر شاغل خسارت گرفته شده است.
وی در پایان با بیان اینکه این اقدام خصمانه آمریکا هیچ بازمانده ای نداشته است،بیان داشت: ، از 298 شهید این سانحه دل خراش تعداد 6 نفر آنها ازسروان بوده اند.
 
انتهای پیام/1675
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 1369
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *