800
۰
به بهانه ۱۲تیر؛

گوشه ای از زندگی شهید مراد دهقانی سرجو

شهید مراد دهقانی سرجو یکی از مسافرین هواپیمایی ایرباس ایران بود که درتاریخ 12 تیر1367توسط حمله ددمنشانه ناوگان آمریکایی به شهادت رسید.
مراد سرجو
مراد سرجو
به گزارش شستون؛ 12تیر ماه  هواپیمای مسافر بری ایرباس ایران از بندر عباس به مقصد دبی با تعداد 291 نفر متشکل از 275 مسافر،16خدمه در حال حرکت بود. در بین مسافریین 66 کودک زیز 13 سال و 53 زن و 46 نفر از اتباع غیر ایرانی وجود داشت که توسط ناوگان آمریکایی مورد حمله قرار می گیرد و تمامی سرنشینان آن به شهادت می رسد. در بین مسافرین 6 نفر از شهرستان سراوان به نام های آدینه کمالی،عبدالصمد دهقان زهی، مراد دهقانی،گل محمد اسماعیلی،نورمحمد دهقانی و یعقوب دهانی حضور داشتندکه به شهادت رسیدند.
 شهید مراد دهقانی سرجو فرزند آدینه در سال 1328در دهستان سرجو از توابع شهرستان سراوان دیده به جهان گشود.وی پس از گذراندن دوران طفولیت به علت فقراقتصادی خانواده موفق به تحصیل نشد و از کسب علم باز ماند.وی جهت کمک به اقتصاد خانواده پا به پای خانواده مشغول به کار کشاورزی و دام پروری شد.این شهید در سن 18 سالگی اعزام به خدمت مقدس سربازی شد و پس از سپری شدن خدمت سربازی امر پسندیده ازدواج روی آورد. سپس برای تامین امرار معاش به کشور های همجوار روی آورد.پس از مدت طولانی که در کشور های همسایه جهت تامین مخارج زندگی سپری کرده بود برای دیدن خانواده به ایران باز گشت. پس از ملاقات و دیدار از خانواده دوباره عازم سفر شد که اونیز یکی از مسافران هواپیمای مسافربری  ایرباس ایران بود که  توسط ناوگان آمریکایی در آب های خلیج فارس منفجر شد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
انتهای پیام/1319
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 1371
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *