800
۰

شعله های آتش یکی از معدود باغ های باقی مانده در هیرمند را سوزاند

در بامداد امروز شعله های آتش یکی از باغ های پر بار روستای خمر شهرستان هیرمند را طعمه خود قرار داد و به مدت 4 ساعت اکثر درختان چندین ساله این باغ در آتش سوخت.
اتش سوزی
اتش سوزی
به گزارش شستون ، نقل از ندای هیرمند؛ در بامداد امروز آتش یکی از باغ های پر بار روستای خمر شهرستان هیرمند را طعمه خود قرار داد و به مدت 4 ساعت اکثر درختان چندین ساله این باغ در آتش سوخت.
حمیدرضا گرگ مالک باغ در گفت و گو با ندای هیرمند گفت: از ساعت یازده شب گذشته شعله های آتش زبانه کشید و بسیاری از درختان از جمله انار و انگور و ... را سوزاند.
وی افزود: در حالی که چندین بار با آتش نشانی روستای خمر تماس گرفته شد اما متاسفانه با عدم پاسخگویی از سوی این سازمان قرار گرفته تا درختان بیشتری در آتش سوزانده شوند.
گرگ بیان داشت: پس از مشاهده بی توجهی به تماس های گرفته شده آتش نشانی روستای خمر شخصا به مسئول آن مراجعه نمودیم تا بتوانند آتش را مهار کنند اما مسئول مربوطه در روستا حضور نداشت.
وی با بیان اینکه آتش خسارات زیادی را به باغ وی وارد نموده است بیان داشت: پس از کش و قوس های زیاد با پلیس 110 و آتش نشانی شهر دوست محمد تماس حاصل نموده و بالاخره در ساعت چهار صبح حریق مهار شد.
 

 
مالک باغ افزود: در حال حاضر نیز زبانه های کوچک آتش بر روی تنه برخی از درختان مشاهده می شود که شاید در ادامه به شدت آن افزوده شود.
با این حال وظیفه آتش نشانی ها در هر شهر و یا روستا جواب دهی 24 ساعته به مشکلات مردم می باشد، در این بین روستا های کوچکی که از وسعت زیادی برخوردار نمیباشند می توانند زمینه مناسبی برای جوابدهی در اسرع وقت باشند.
مهدی پودینه شهردار دوست محمد در این خصوص ابراز داشت: طبق قانون آتش نشانی دوست محمد میتواند در خود شهر جوابگو باشد و اتش شب گذشته خارج از محدوده کاری شهرداری دوست محمد بوده است.
وی افزود: اما خودرو های آتش نشانی زمانی می توانند به محله حادثه خارج از محدوده اعزام شوند که طبق هماهنگی با فرمانداری و بهیاری روستا انجام گرفته باشد.
شهردار دوست محمد بیان داشت: در راستای کمک انسانی شب گذشته آتش نشانی شهر دوست محمد در جهت مهار کردن حریق به روستای خمر اعزام شد تا بتوانند در اسرع وقت آتش را مهار کند.
 

 
برای دیدن تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید
  انتهای پیام/
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 1404
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *