800
۰

نماینده سازمان ملل از نابودی طرح تشکیل 2دولت در سرزمین های اشغالی خبر داد

نماینده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه از نابودی طرح تشکیل «2 دولت»(فلسطین و رژیم صهیونیستی) خبرداد.
shclhk lgg
shclhk lgg
به گزارش شستون به  نقل از پایگاه خبری اسکای نیوز عربی، «نیکلای ملادینوف» روز یکشنبه هشدار داد که راه حل مربوط به تشکیل «2 دولت» برای پایان دادن به نزاع میان اسرائیل و فلسطینی ها در خاورمیانه، متلاشی شده است.
گزارش کمیته چهارجانبه بین المللی که جمعه گذشته منتشر شد از رژیم صهیونیستی خواسته بود، سیاست شهرک سازی در سرزمین های اشغالی را متوقف کند. این کمیته شامل آمریکا، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و روسیه است.
در گزارش کمیته چهارجانبه آمده است که سیاست رژیم صهیونیستی، اجرای راه حل مربوط به تشکیل 2 دولت را با مشکل روبه رو می سازد.
ملادینوف روز یکشنبه گفت گزارش کمیته چهارجانبه این زنگ خطر را به صدا درمی آورد که ما به سمت دولتی واحد و خطرناک که موافق خواسته های 2 ملت نیست، کشیده می شویم.
وی افزود: آیا کسی منکر این است که شهرک سازی های غیر قانونی امیدهای مربوط به تشکیل 2 دولت را با مشکل روبه رو می سازد؟
رژیم صهیونیستی از برخی بخش های گزارش کمیته بین المللی چهارجانبه استقبال و اما خاطرنشان کرده که در سیاست های شهرک سازی خود تغییری نخواهد داد.
از سوی دیگر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران فلسطین هم نارضایتی خود را از این که گزارش مذکور خواستار عقب نشینی کامل رژیم صهیونیستی از مرزهای پیش از سال 1967نشده است، ابراز داشت.
ملادینوف از رهبران رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی خواسته است توصیه های این گزارش را اجرایی کنند. وی گفت از رهبران دو طرف می خواهم این فرصت را از دست ندهند.
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 1420
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *