800
۰

رابطه حذف ناگهانی "معاون شهیدی" و ارتباطش با "مدیر سابق بانک دی"/ دلایلی که "رئیس بنیاد شهید" برای عزل ناگهانی اطرافیانش هیچ وقت اعلام نکرد

با این شواهد و قراین در می یابیم که پس از فشار های بسیاری که این چند روز در خصوص اقداماتی که در پشت پرده بنیاد شهید توسط چند نفر در حال انجام بوده است ریاست عالی بنیاد را بر آن برداشت که پس از ریاست بانک دی و...اینبار فقیهی را از سمت خود کنار بزند تا یک سال باقی مانده از عمر ریاست خود را در آرامش نسبی سپری کند.
efew
efew
به گزارش شستون به نقل از دانا؛ چند روز قبل بود که در خبری اعلام شد مهدی فقیهی مسئول دبیرخانه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بنیاد شهید و امور ایثارران از سمت خود استعفا داد.
 
این خبری بود که هفته گذشته در خروجی رسانه ها قرار گرفت و با واکنش های متفاوتی همراه بود.
 
 فقیهی در مراسم تودیع خود  مدعی شد که درجهت ایجاد بستری ارام  دور از حاشیه و درراستای پیشبرد اهداف شورای عالی طبق منویات مقام معظم رهبری ازسمت خود استعفا کرده است.
 
معاون مستعفی بنیاد شهید دلیل اصلی کناره گیری خود را عدم همکاری برخی نهادها در پیشبرد ماموریتها عنوان کرد و گفت که چگونه است که بعد از بیست روز از ابراز گلایه رهبر معظم انقلاب در کم کاری های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کسی به خود نمی آید و اقدام جدی در لبیک به ندای ایشان صورت نمی گیرد و شاید با کناره گیری من بستر های نویی فراروی این مسیر باز شود و مانع تراشی ها کم شود.
 
پیش از این اخبار مختلفی در رسانه های خبری در خصوص نخلفات در بنیاد شهید منتشر شده بود که شبکه اطلاع رسانی راه دانا  هم  آخرین اخبار از تخلفات بانک وابسته به بنیاد شهید را در همین رابطهمنتشر کرده بود.
 
در همین خصوص سایت شهدای ایران در گزارشی از استعفای فقیهی معاون بنیاد شهید با عنوان "تغییرات خاص مدیریتی در بنیاد شهید!" نام برد و نوشت: حجت الاسلام شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از نقاط قوت عملکرد خویش در این نهاد را، استفاده از نیروهای قدیمی و تمایل نداشتن به تغییر و جابجایی می دانست اما چند نفر با ورود شهیدی محلاتی وارد بنیاد شهید شدند که هر کدام به نوعی مشکوک و با حاشیه از بنیاد شهید خداحافظی و یا به سمت هایی که کمتر دیده شوند سوق پیدا کردند.


گزینه اول خواهر زاده رئیس بنیاد شهید بود که علی رغم نداشتن تجربه و تخصص کافی مسئولیت های بسیار بالایی را در بنیاد شهید اخذ کرد که شاید برخی از مسئولان همین نهاد را هم به تعجب وا داشت اما وی ناگهان از بدنه مدیریتی بنیاد شهید حذف و یا طبق شنیده هایی ارتباطاتی دارد.


گزینه دیگر شفیعی سرپرست بانک دی بنیاد شهید و امور ایثارگران بود که ارتباط خوبی با حجت الاسلام فقیهی معاونت حقوقی سابق و مسئول معزول دبیر خانه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشت. شفیعی نیز مدتی قبل با شیوه جالبی بایکوت شد تا جایی در یک اقدام کاملا تصنعی یک سایت نزدیک به بنیاد شهید خبری انتقادی از بانک دی منتشر و پس از آن پیش بینی! نمود که رئیس عوض خواهد شد و بعد از چند روز این اتفاق افتاد!


گزینه بعدی، فقیهی مسئول دبیر خانه ایثار و شهادت بود که هر چند نوپا و اول راه بودند اما به یکباره ترجیح داده شد که معاونت اجتماعی و مددکاری بنیاد شهید با حفظ سمت وارد حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود که اگر از این موضوع که یک نفر چطور می تواند هم تخصص اجتماعی و مددکاری داشته و هم تخصص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با این حجم بالای امور اجتماعی و مشکلات جامعه ایثارگری و اهمیت موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به هر دو موضوع همزمان بپردازد باید پرسید حذف فقیهی و ارتباط نزدیکش به شفیعی بانک دی و حواشی ایجاد شده در موضوع تحقیق و تفحص از بنیاد شهید ارتباطی با هم دارند؟!


هر چند هنوز جامعه ایثارگری کشور سوالات بی جوابی از بنیاد شهید در خصوص چرایی آمدن و رفتن خواهر زاده رئیس این بنیاد دارند اما شاید علت ها و پشت پرده های این عزل و نصب ها ارتباطاتی با هم داشته باشد.
 

انتهای پیام/
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب: 1559
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *