800
۰
رئیس هیات ورزش روستایی قشم خبر داد

برگزاری مسابقات قهرمانی شترسواری کشور در قشم / احداث پیست سوارکاری و اسب‌دوانی در قشم

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی قشم گفت: با توجه به موقعیت خاص جزیره قشم با هماهنگی فدراسیون ورزش روستایی در سال جاری مسابقات شترسواری قهرمانی کشور در قشم برگزار می‌شود.
g
g
 به گزارش شستون به نقل ازخبرگزاری فارس عبدالرحیم رضوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم با اشاره به سومین دوره مسابقات شترسواری در این شهرستان اظهارداشت: این مسابقات به‌مناسبت بزرگداشت عملیات غرورآفرین مرصاد و به مسافت یک‌هزار و 200 متر در پیست شترسواری جزیره قشم واقع در روستای «گورزین» برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین پیست شترسواری خاورمیانه با اعتباری بالغ بر ده میلیارد ریال توسط اداره کل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در حال احداث است افزود: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به ارتقای جایگاه ورزش در این جزیره توجه ویژه‌ای دارد.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی قشم با بیان اینکه برای تقویت رشته‌های سوارکاری در قشم، پیست اسب‌سواری با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد نیز ساخته خواهد شد ادامه داد: در این دوره از مسابقات با حضور 16 شترسوار ورزشکارانی از روستاهای گورزین، طبل، دهخدا، دیرستان، گربدان، دفاری و گوران و شهر قشم حضورداشتند.
رضوانی با تقدیر از همکاری خیرین برای تامین جوایز نقدی این مسابقات گفت: در مسابقات بعدی با ساماندهی و هماهنگی مدیران هتل‌ها تلاش ما بر این است تا گردشگران بیشتری را به‌صورت گروهی برای تماشای بازی‌های بومی محلی جزیره قشم به روستاهایی که میزبان این بازی‌ها هستند ببریم.
وی با تاکید بر اینکه مسابقات بومی و محلی در این جزیره در رشته‌های مختلف طبق تقویم ورزشی این هیات با جدیت دنبال و این مسابقات برگزار خواهد شد خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی و مجوز از فدراسیون و هیات فوتبال هرمزگان این هیات در نظر دارد یک دوره کلاس مربیگری فوتبال درجه (B) ایران و همچنین مسابقات فوتسال جایزه بزرگ همراه با پخش تلویزیونی از شبکه ورزش برگزار کند.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی قشم با بیان اینکه مسابقات شترسواری علاقه‌مندان پرشوری در قشم دارد و در این مسابقه به تمامی شرکت‌کنندگان جوایز نقدی و لوح شرکت اهدا شد تصریح کرد: مهرام ایمانی با شتر معروف به «جت» به عنوان قهرمانی رسید، محمد تاتا نیز در این مسابقه با شتر معروف به «گماش» نایب قهرمان شد و احمد لشکری با شتری معروف به «شکاری» در مقام سومی جای گرفت.
رضوانی خاطرنشان کرد : با توجه به موقعیت خاص جزیره قشم با هماهنگی با فدراسیون ورزش روستایی در سال جاری مسابقات شترسواری کشوری برگزار و همچنین قبل از شش ماهه اول امسال مسابقات شترسواری ساحلی قهرمانی استان در جزیره قشم برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، در اختتامیه سومین دوره مسابقات شتر سواری قهرمانی قشم که با همکاری دهیاری روستای گورزین و از سوی هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان برگزار شد عارف سفاری طی حکمی به عنوان رئیس کمیته شترسواری هیات ورزش روستایی قشم منصوب شد.
انتهای پیام/3264/صا
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 1573
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *