800
۰
در اولین همایش یادواره شهید قاضی ابراهیم کریمی عنوان شد؛

عربستان وقاحت را علنی کرده است/دستگاه قضاییه سنگر احقای حق مردم و اجرای عدالت در جامعه است/ شهدا مظهر قدرت ایران هستند

اولین یادواره شهید آسمانی شهید قاضی ابراهیم کریمی در تالار امیرالمومنین دانشگاه آزاد واحد اسلامی شهرستان سراوان برگزار شد.
یادواره
یادواره
به گزارش شستون، اولین یادواره شهید قاضی ابراهیم کریمی صبح امروز با حضور عطیه احمدی همسر شهید کریمی و فرزند شهید کریمی،حجت الاسلام والمسلین مکارم شیرازی فرزند آیت الله مکارم شیرازی، بیگی رئیس قوه قضایه در امور ایثار گران، صارمی فرمانده مرکزمقاومت بسیج قوه قضاییه، هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان، سردار شعبانی جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین (ع)، حجت الاسلام والمسلمین حمیدی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان،بابایی میر کل زندان های سیستان و بلوچستان، تمیزی رئیس سازمان نیروهای مسلح و با حضور مسئولین، ریش سفیدان، علما، معتمدین و مردم سراوان در تالار امیر المومنین دانشگاه آزاد واحد اسلامی شهرستان سراوان برگزارشد.  
حجت الاسلام والمسلمین مکارم شیرازی در این همایش برای روشن شدن مسیر هدایت در جامعه گفت: هر جریانی در قرآن نقل می شود به عنوان یک الگو برای جامعه اسلامی است.
وی با اشاره به نگرانی های چند سال پیش آمریکایی ها و اروپایی ها از رشد فزاینده اسلام در این کشورها افزود: با ایجاد انحراف در دین اسلام ، جهالت، نا آگاهی و بصیرت نداشتن بدنه مومنین و مسلمین از رشد فزاینده مسلمانان در این کشورها جلو گیری کردند.
حجت الاسلام والمسلمین مکارم شیرازی اظهار داشت: کسانی که در دین انحراف ایجاد کردند،همان کسانی بودند که آگاهی کامل از دین داشته اند.
وی با بیان اینکه درجهان اسلام حق طلب و مجاهدی که بخواهد جلوی اسرائیل ایستادگی کند او را محزور می کنند، اذعان داشت: اگر کسی بگوید که می خواهد برای ریختن خون برخی از مسلمین جهاد کند آمریکا به او امکانات داده واو را مورد حمایت خود قرار می دهد.
حجت الاسلام والمسلمین مکارم شیرازی با بیان اینکه جوانان مانند علما از علم به دین تسلط کافی ندارند، خاطر نشان کرد: علما و کسانی که به علم دین آگاهی کامل دارند با ایجاد بصیرت و آگاهی در جوانان از ایجاد انحراف در دین جلو گیری کنند.
 وی در گوشه ای از سخنانش با اشاره به اینکه عربستان سعودی  شعار خدمت به زوار اهل بیت را یدک می کشد افزود:عربستان سعودی وقاهت را هنگامی که در رابطه با منافع مشترک خود با اسرائیل سر میز مذاکره نشست علنی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین مکارم شیرازی با توجه به اینکه دین استثنا ندارد، گفت:عربستان سعودی به آتش تفرقه دامن  می زند.
وی وحدت جامعه مسلمین را از استوار بودن در جامعه مهم تر دانست و تصریح کرد: آن کسی که جامعه اسلامی را از هم جدا می کند، خیانت به آرمان های پیامبرکرده است.
دستگاه قضایی  سنگر احقای حق مردم و اجرای عدالت است
 رئیس کل دادگستری سیستان بلوچستان هم در اولین یادواره شهید آسمانی،  قاضی شهید ابراهیم کریمی در شهرستان سراوان گفت:دستگاه قضایی سنگر احقای حق مردم و اجرای عدالت در جامعه است.
حجت الاسلام والمسلمین حمیدی در ادامه افزود: این آرمان مقدس، شریف و رفیع است که حضور در این جایگاه افتخار بزرگی برای هر فرد است.
وی خاطر نشان کرد:اگر فداکاری در این دستگاه به حدی برسد که یک انسان خون پاک خود را در این راه تقدیم بکند  اوج قداست و افتخار و سربلندی برای آن فرد است.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد:شهدای قوه قضاییه و قضاتی که در این سنگر به شهادت رسیده اند به مولای خود امیر المومنین (ع) اقتدا کرده اند.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی  اذعان داشت:خوشا به حال شهید کریمی ، شهید نوری و شهید میری که با شهادت به مولای خود اقتدا کرده اند و راه افتخار و سعادت را پیموده اند.
وی با اشاره به حضور همسر و فرزند قاضی شهید ابراهیم کریمی دراین همایش تصریح کرد: ما نسبت به شهدا و خانواده شهدا، دینی بر گردن داریم که باید آن را ادا کنیم.
 شهدا مظهر قدرت ایران هستند
سردار شعبانی جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین (ع) با حضور در همایش یادواره شهید آسمانی در سراوان گفت:شهادت اتفاق نیست انتخاب است.
وی با اشاره به ترور شهید قاضی ابراهیم کریمی در مسیر راه افزود:بهترین ها شهدا هستند لذا برای شهدا بهترین ها را انجام دهید.
سردار شعبانی شهید را مختص به جغرافیا و لباس ندانست و در ادامه خاطر نشان کرد:شهدا مظهر قدرت ایران هستند.
جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین(ع)  با اشاره به اینکه آمریکا جرأت عملی کردن تهدیدات هسته ای را علیه ایران ندارد، تصریح کرد:در این برهه از زمان  خون شهدای مدافع کشور، شهدای وطن، شهدای مدافع حرم و خون شهدای اقتدار و امنیت با هم عجین شده است.
شایان ذکر است در انتهای مراسم از همسر و فرزندقاضی شهید ابراهیم کریمی با اهدای هدایا از جانب مشئولین استانی و شهرستانی به رسم یادبود قدر دانی شد و در از کتاب زندگی نامه و خاطرات شهید ابراهیم کریمیس با عنوان سراوان ، کربلای ابراهیم رو نمایی شد.
 
 
انتهای پیام/1319
 
 
 
 
 
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب: 1658
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *