800
۰

اجرای طرح رجیستری گوشی از امروز/ گوشی‌های جدید قاچاق غیرقابل استفاده خواهند بود

وزارت ارتباطات نیز اجرای دوباره طرح رجیستری را تایید کرده است.
rtgreg
rtgreg
به گزارش شستون به نقل از دانا؛ طبق اعلام قبلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، موعد اجرای رجیستری گوشی موبایل فرا رسید و از امروز گوشی‌های جدیدی که IMEI آنها در سامانه وزارت صنعت ثبت نشده باشد قاچاق تلقی می شود و در شبکه اپراتورهای موبایل قابل استفاده نخواهد بود.
 
 از چندی پیش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده که پایلوت طرح رجیستری گوشی موبایل با هدف مبارزه با قاچاق از امروز اول آغاز می‌شود و بر خواسته خود تاکید کرده است.
 
طبق اعلام این ستاد، از روز اول مردادماه گوشی‌های جدیدی که IMEI (شماره سریال) ثبت شده ندارند، در شبکه اپراتورها فعال نشوند. IMEI گوشی‌هایی که قبل از این تاریخ به هر شکل وارد کشور شده‌اند ثبت شده و ثبت IMEI گوشی‌هایی که از این به بعد وارد کشور می شوند به دلیل مبارزه با قاچاق جدی گرفته خواهد شد.
 
وزارت ارتباطات نیز اجرای دوباره طرح رجیستری را تایید کرده است.
 
کمیته‌ای متشکل از نمایندگان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت، رگولاتوری و اپراتورهای تلفن همراه برای بررسی روش اجرای مجدد رجیستری موبایل تشکیل شده که در نهایت دو طرح ارائه شده است.
 
طبق سناریوی اول سیم‌کارت روی گوشی‌های قاچاق قطع خواهد شد که این طرح مورد موافقت قرار نگرفته و طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات ارتباطات فعلا سناریوی دومی برای اجرا انتخاب شده است.
 
طبق سناریویی که از امروز پایلوت آن باید اجرا می شود، IMEI گوشی های وارداتی در سامانه‌ای در وزارت صنعت ثبت و توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و اپراتورهای موبایل بررسی و تطبیق داده می‌شود.
 
قرار است این طرح از اول مردادماه تا شهریور ماه اجرا شود و پس از طی یک دوره اجرای آزمایشی یک ماهه و شناسایی نقاط قوت و ضعف، احتمالا از اول مهرماه یا آبان ماه به صورت کامل اجرایی شود.
 
ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین در واکنش به شائبه‌های افزایش قیمت گوشی موبایل پس از اجرای رجیستری، اطمینان داده که رجیستری هزینه جدیدی را به مصرف کننده، ‌فروشنده یا توزیع کننده کالا تحمیل نخواهد کرد.
انتهای پیام/
شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 1685
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *