800
۰
در کارگروه بهداشت سراوان عنوان شد:

سراوان،اولین شهرستان از لحاظ رشد جمعیت در ایران/سراوان،پایتخت مالاریای کشور/نوری گفت:اولین ساختار شبکه ای بهداشت و درمان در سراوان مستقر شده است

فرماندار سراوان گفت:شهرستان سراوان رتبه اول را از لحاظ رشد جمعیت در کشور دارد.
ertgrg
ertgrg
به گزارش شستون،جلسه کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی با حضور دکتر حریرچی قائم مقام بهداشت و درمان،دکتر نوری ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان،ناروئی فرماندار سراوان،حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه سراوان،درازهی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی، دکتر رضازاده مدیر مرکز بهداشت و درمان سراوان و جمعی از مدیران ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان سراوان برگزار شد.
درویش ناروئی فرماندار شهرستان سراوان در این جلسه با بیان اینکه وضعیت بهداشت و درمان سراوان متفاوت با دیگر شهرستان ها است،گفت:فاصله دورترین نقطه سراوان تا مرکز استان 550 کیلومتر است.
وی افزود:52 درصد مردم سراوان روستایی و48 درصد شهری هستند.
فرمانداربا بیان اینکه سراوان دارای رشد جمعیت 4 درصدی است،اظهار داشت:سراوان اولین شهرستان از لحاظ رشد جمعیت در کشور است.
وی در ادامه با بیان اینکه 15 میلیارد تومان برای پروژه های بهداشتی و درمانی هزینه شده است،عنوان کرد:در سال 95 برای نوسازی مراکز بهداشتی و درمانی 10 میلیارد هزینه در نظر گرفته شده است.
ناروئی در پایان گفت:انتظار می رود که سهمیه پزشکی به شهرستان سراوان داده شود و نیروی انسانی لازم تأمین گردد.
دکتر رضازاده مدیر مرکز بهداشت و درمان سراوان با بیان اینکه 50 درصد مراکزه بهداشتی سراوان در دو سال گذشته فاقد دکتر عمومی بوده است،گفت: سراوان پایتخت مالاریای کشور بوده است.
وی در ادامه با بیان اینکه امروزه آمار مالاریای سراوان تنزل پیدا کرده اظهار داشت:هیچ بیمارستانی در کشور مانند سراوان پذیرش اتباع افاغنه ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه سراوان در این جلسه با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم (ص) گفت:هر کس برای برآورده ساختن نیاز بیماری بکوشد،چه آن نیاز را برآورده کند،چه نکند مانند روزی که از مادر زاده شده پاک می شود.
امام جمعه سراوان در ادامه با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان خدمات ارزشمندی را انجام داده است،افزود: مسئولین بهداشت و درمان برای جلوگیری از ورود غیر مجاز اتباع خارجه و بهبود بهداشت مردم سراوان چاره ای بیاندیشند.
محمد باسط درازهی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سراوان به نیروی کادر ثابت نیاز دارد،تصریح کرد:شهرستان سراوان با کمبود متخصص روبروست.
دکتر میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این جلسه با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان در سال 65 یک ساختار شبکه ای را بوجود آورد،گفت:اولین ساختار شبکه ای  بهداشت و درمان در سراوان مستقر شده است.
وی با بیان اینکه مشکلات این استان ضعف زیر ساختی دارد،اظهار داشت:نگاه وزرا به استان سیستان و بلوچستان ویژه است.
در این جلسه دکتر حریرچی  قائم مقام بهداشت و درمان با اشاره به اینکه اولین خدمات به مردم محروم داده می شود،گفت:خدماتی که در طول انقلاب در حوزه های مختلف انجام شده به همت خود مردم بوده است.
وی افزود:ما توانسته ایم که در حوزه سلامت خود را ثابت کنیم.
دکتر حریرچی تأمین نیروی انسانی بهداشت و درمان،به اتمام رساندن پروژه ساخت بیمارستان جدید سراوان و ساخت آی سی یو جدید رو در دستور کار خود قرار داد و بیان داشت:سراوان نسبت به جمعیت خود از کمبود متخصص رنج می برد و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه از لحاظ انسان دوستانه مکلف به انجام وظیفه حتی در مورد اتباع خارجه هستیم،تصریح کرد:این موضوع را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.
دکتر حریرچی قائم مقام بهداشت و درمان در پایان گفت: مردم سراوان برای درمان خود مجبور به خروج  از کشور  هستند و با پیگیری مکرر این موضوع را حل خواهیم کرد.
انتهای پیام/1675
 
يکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب: 1717
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *