برجام برای ما عزت آورد/نمی‌توانیم مقابل قدرت‌های بزرگ آن هم با شعارهای توخالی بایستیم

11 مرداد 1395 ساعت 14:48

رئیس جمهور با بیان اینکه معنای انقلابی بودن، داشتن ملتی آزاد همراه با آزادی اندیشه، بیان و نقد است، گفت: با شعارهای توخالی نمی‌شود مقابل قدرت‌های بزرگ بایستیم و باید همراه شویم.


به گزارش شستون به نقل از دانا،  حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز با حضور در همایش سالروز تأسیس شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی، استقلال و آزادی بوده است.انقلاب یعنی مستقل بودن یعنی دست نیازمان به سوی کسی دراز نباشد و با اراده خود تصمیم بگیریم و متکی به رای مردم باشیم و این که فقط سرمان را دربرابر مردم خودمان فرود آوریم.
وی در ادامه گفت: موضوع خودکفایی در زمینه‌ی فرآوردهای نفتی اهمیت بالایی دارد، به ویژه بنزین و گازوئیل و گاز. موضوع استقلال یک کشور در ابعاد مختلف و خودکفایی کشور، در زمینه‌ نیازهای مردمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در این راستا، خودکفایی در حوزه‌ نفت و گاز تأثیر ویژه‌ای خواهد داشت. اینکه ما برای اولین بار برخلاف سال‌های قبل اعلام کردیم گاز هیچ شهری را قطع نمی‌کنیم،این یعنی آرامش و احساس امنیت.
روحانی با بیان اینکه معنای انقلابی بودن، داشتن ملتی آزاد همراه با آزادی اندیشه، بیان و نقد است، گفت: اینکه امروز مردم در فضای مجازی، سلیقه و نظر خود را نسبت به حاکمیت و دولت و برنامه‌ها و تصمیم‌ها ابراز می‌کنند نشانی آزادی نقد است.
رئیس جمهور ادامه داد: ما امروز آزادی بیان را در فضای حقیقی و مجازی به خوبی مشاهده می‌کنیم. اینکه دولت اصرار داشت شبکه‌های اجتماعی باز بماند و فشارهای بسیاری را در این راستا تحمل کرد، به همین خاطر بود.
وی تصریح کرد: دولت پهنای باند مناسب در اختیار ملت ایران قرار داد، تا مردم بتوانند مطلع باشند و نظراتشان را بیان کنند از تصمیمات نقد کنند و اراده‌شان در کشور حاکم شود.
رئیس جمهور اضافه کرد: وقتی تحریم بود عزت نبود، برجام اول عزت برای ما آورده است. ما این را می‌گوییم آثار برجام؛ نمی‌دانم دیگران چه می‌گویند و چه می‌فهمند. ما باید همراه شویم و نمی‌توانیم مقابل این قدرت های بزرگ بایستیم آن هم با شعارهایی که توخالی است.
روحانی با بیان اینکه برجام فضای انتخاب را برای مردم باز کرد افزود: برخی می‌گویند فرق نمی‌کند عزت باشد یا نباشد؛ ملت ما از روز اول در انقلاب دنبال عزت بود.
ادامه دارد. . .


کد مطلب: 1837

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/1837/برجام-عزت-آورد-نمی-توانیم-مقابل-قدرت-های-بزرگ-هم-شعارهای-توخالی-بایستیم

شستون
  https://shastoon.ir