800
۰
یک تولیدکننده سابق پوشاک مطرح کرد؛

وقتی دولت از تولیدکننده داخلی حمایت جدی نمی‌کند یعنی همه حرف‌ها شعار است/بازار پوشاک ایران در اختیار واردکنندگان است

یک تولید کننده سابق داخلی در عرصه پوشاک گفت: هیچ چیز بدتر از این نیست که دیگران را به کاری تشویق کنیم که خود آن را عمدا انجام نمی‌دهیم. تا زمانی که دولت و مسئولین از تولید داخلی حمایت جدی نکنند شعار "مردم باید از تولیدکننده داخلی حمایت کنند" یک شوخی بی‌شرمانه است.
کلید
کلید
به گزارش شستون، حامد افخمی اردکانی مدیر عامل سابق یک واحد تولیدی پوشاک در یزد در گفتگو با کار ایرانی بیان کرد: بازار مصرف پوشاک ایران نگاهش را به آن سوی آب‌ها دوخته است. اگر چه بخشی از پوشاک مورد نیاز نسل جوان ایرانی توسط کارگاه‌های کوچک و تعدادی از کارخانه‌های صنعتی تهیه می‌شود، اما قاچاق و مافیای پوشاک اجازه نمی‌دهد تا تولید در اندازه واردات باشد و هم اکنون بازار پوشاک ایران در اختیار واردکنندگان است.
ورشکستگی تولید کننده داخلی ناشی از عملکرد مسئولین است
وی با انتقاد از عملکرد مسئولین تصریح کرد: زمانی که سازمان‌ها و واحدهای مسئول مبارزه با قاچاق کالا، بر روی قاچاق پوشاک نظارت نداشته باشند و جلوی آن را نگیرند وضعیت از این بهتر نخواهد شد و ما هر روز بیشتر از دیروز با ورشکستگی تولید کنندگان داخلی و بی‌کار شدن هزاران کارگر مواجه خواهیم بود.
وی عنوان کرد: چندین سال مدیر عامل کارگاه پوشاک بودم اما به دلیل مشکلات شدید اقتصادی و عدم حمایت از هیچ ارگان و نهادی مجبور به اعلام ورشکستگی شدم و کارگاه را واگذار کردم.
در ایران برند سازی ضعیف است
افخمی با اشاره به مسئله برند سازی و کمبود آن در صنعت پوشاک ایران اظهار کرد: وقتی پوشاک خارجی اعم از ترک، چین، هند و کشورهای غربی با انواع مارک‌ها و برندها وارد ایران می‌شود، مصرف کننده دیگر به خرید پوشاک ایرانی اقبال نشان نمی دهد چون این پوشاک برند ندارد و از طرف خریدار با برچسب "جنس ایرانی بی کیفیت" شناخته می شود.
وی اذعان کرد: مسئله و مشکل اصلی ما عدم حمایت از طرف دولت است. وقتی دولت، سازو کاری برای حمایت از تولید کننده داخلی نمی‌چیند، هرچقدر هم در رسانه‌ها و تلویزیون برنامه بسازند که از تولید کننده داخلی خرید کنید، باز تاثیری ندارد. چون اساسا میزان قاچاق پوشاک و همچنین حتی واردات قانونی آن انقدر زیاد است که هرچقدر هم مردم، جنس ایرانی بخرند افاقه نمی کند و باید به طور کلی جلوی میزان بالای واردات پوشاک خارجی را گرفت.
بیمه‌ها و سازمان مالیات تولید کننده را به چشم یک کلاهبردار می بینند
افخمی با انتقاد از عملکرد بیمه‌ها و سازمان مالیات گفت: زمانی که یک تولید کننده داخلی مشکلات شدید فروش محصولات خود را دارد، بیمه و مالیات از طرف دیگر به او فشار می‌آورند و او را به چشم یک کلاهبردار می‌بینند؛ این در حالی است که خود کارگر دستمزد بیشتر را به داشتن بیمه ترجیح می‌دهد چون اساسا مگر یک دوزنده چند سال می تواند کار کند که سازمان بیمه برای بیمه شدنش به کارفرما فشار می آورد. کارفرمایان در عرصه پوشاک مبلغ بسیار بالایی را برای بیمه کارگران می‌دهند و همچنین اگر این بیمه یک مدتی قطع شود باید جریمه بسیار بالایی را بپردازند در حالی که یک واحد تولید کوچک به هیچ وجه در سطح و اندازه واحد بزرگ نیست که بخواهد مبلغ زیادی از در آمد خود را به بیمه و مالیات اختصاص دهد و درصدی هم برای حقوق کارگر بگذارد و خود هم مدام مشکل فروش و مشتری داشته باشد. اینگونه است که تولید کننده‌های ما یکی پس از دیگر ورشکست می‌شوند.
تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک
وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت مسئولین از واحدهای صنعتی کوچک و تولیدی‌های خرد بیان کرد: واحدهای کوچک تولیدی و کارخانه‌های کوچک حمایت زیادی نمی‌شوند و مسئولین همیشه بودجه را صرف پروژه‌های بزرگ اقتصادی می‌کنند.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 1870
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *