800
۰
سرگردانی گردشگران در سراوان؛

کمبود مراکز اقامتی و رفاهی جاذبه های گردشگری سراوان را به اغما برد

هتل ، مهمان پذیر و مراکز اقامتی از زیر ساخت های لازم در راستای توسعه صنعت گردشگری است.
نخلستان
نخلستان
به گزارش شستون، از آنجایی که شهرستان سراوان اثار تاریخی، گردشگری و طبیعت بکری در خصوص جذب گردشگر را دارد اما زیر ساخت های لازم را در خصوص توسعه گردشگری ندارد و نیازمند سرمایه گذاری در بخش خصوصی است.نبود.
 هتل، مهمان پذیر و مراکز اقامتی و رفاهی از جمله زیر ساخت های لازم برای توسعه صنعت گردشگری است که با توجه به پتانسیل های سراوان در جاذبه های گردشگری از زیر ساخت ها و امکانات رفاهی لازم برخوردار نیست.
محمد عظیم بارک زایی کارشناس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون با اشاره به تاریخی بودن جای جای این شهرستان اذعان داشت:آثار و جاذبه های تاریخی و گردشگری سراوان را می توان به 3 بخش قبل از اسلام،آتار دوره اسلامی و آثار تاریخی تقسیم کرد.
وی در ادامه افزود:قبل از اینکه شهرستان سراوان به سه شهرستان سراوان، سیب و سوران و مهرستان تفکیک شود 55 قلعه تاریخی شناسایی شده بود که هم اکنون دو سوم این قلعه ها در سراوان وجود دارد.
کارشناس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سراوان با بیان اینکه روستای ناهوک روستای هدف گردشگری شهرستان است، خاطر نشان کرد: در این روستا علاوه بر سنگ نگاره های چند هزار ساله، قلعه،مسجد و قنات از طبیعت بکری در راستای جذب گردشگر برخوردار است.
محمد عظیم بارک زایی در خصوص کمبود ها و زیر ساخت های بخش گردشگری تصریح کرد:مردم یک سری مطالباتی را از ما طلب می کنند که از عهده سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خارج است و بخش خصوصی باید قدم جلو بگذارد.
وی درادامه با بیان اینکه با افرادی در خصوص راه اندازی هتل و مهمان پذیر صحبت کرده است و آنها گفته اند که ساخت و احداث هتل و مهمان پذیر در سراوان مقرون به صرفه نیست افزود:در سال های گذشته مهمان پذیر جهان گردی در سراوان به دلیل تأمین نشدن مخارج کارکنان در این بخش تعطیل شده است.
کارشناس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سراوان با اشاره به اینکه کل این شهرستان باید ثبت جهانی شود، اظهار داشت:در سراوان قنات هایی موجود است که به قنوات سلیمانی شهرت دارندکه از این قنات فقط در یزد دیده شده است.
 
انتهای پیام/1319
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 1929
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *