800
۰
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان خبر داد؛

جزئیات قاچاق یک قلاده شیر در روستای روتک سراوان

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان از جزئیات قاچاق یک قلاده بچه شیر در روستای روتک این شهرستان خبر داد.
شیز
شیز
موسی دهقان نژاد در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه ۲روز گذشته یک خودرو تویوتا در نوار مرزی روتک سراون توسط یکی از پاسگاه های مرزی توقیف و مورد بازدید قرار گرفت که پس از بازدید و بررسی از خودروی مذکور یک قلاده بچه شیر کشف و ضبط گردید.
وی در ادامه افزود: در همین راستا یک نفر مضنون دستگیر شد که در حال حاضر در بازداشگاه به سر می برد و خودروی وی توقیف شده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان با اشاره به اینکه پس از کشف قلاده شیر توسط نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران،نیروهای مرزبانی بلافاصله با مسئول حفاظت محیط زیست تماس و راه کارهای لازم در خصوص حفاظت از این حیوان را جویا شدند.
موسی دهقان نژاد با بیان اینکه این حیوان به دلیل گرمی هوا،طولانی بودن مسیر و عدم تغذیه مناسب دچار ضعف جسمانی شده بود که پس از تحویل به حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان اقدامات لازم در خصوص انتقال به دام پزشکی و تزریق واکسن های لازم و تغذیه مناسب انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه بچه شیر ها تا سن ۶ ماهگی از شیر مادر تغذیه می کنند، خاطر نشان کرد: با توجه به سن کم حیوان که حدود ۴ ماه است در حال حاضر به صورت دستی تغذیه شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان نژاد این حیوان را نژاد اصلی شیر عنوان کرد و ادامه داد: شیر ها در زمان نوزادی دارای خط و نقطه هایی بر روی بدن خود هستند که با بالارفتن سن تمام نقاط و خطوط محو می شوند.
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان با توجه به اینکه بعضی از گونه های گیاهی و جانوری در حال انقراض هستند تصریح کرد: شیرها جزء سایتیس و کنوانسیون بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارند.
گفتنی است پرونده مذکور جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی ارجاع داده شده است و هم اکنون بچه شیر در سازمان حفاظت محیط زیست تحت مراقبت است.
 
انتهای پیام/1319
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 1973
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *