800
۰
رییس اداره محیط زیست شهرستان زابل؛

یک هکتار از مراتع تالاب هامون در آتش سوخت

رییس اداره محیط زیست شهرستان زابل عنوان کرد: در آتش سوزی هفته گذشته در تالاب هامون یک هکتار در آتش سوخته و ارقام بالاتر از آن از قبیل چهل هکتار اشتباه می باشد.
اتش
اتش
به گزارش شستون، الهام آبتین به خبرنگار اوشیدا گفت: متاسفانه چوپانان با روشن کردن آتش در منطقه، بدون خاموش کردن آتش به طور کامل اقدام به ترک منطقه کرده که بر اثر وزش باد، حریق به سایر نقاط سرایت کرده که با حضور به موقع نیروهای حفاظت منابع طبیعی، دستگاه های امدادی و مشارکت های مردمی این آتش سوزی مهار شده است.

آبتین ادامه داد: سخن افراد مبنی بر آنکه، حریق براثر خشکی زمین رخ داده نادرست است چرا که در بررسی از منطقه، به دلیل حق ابه ای که چند هفته قبل توسط محیط زیست به آن مکان هدایت شده بود زمین هنوز مرطوب بود.

وی با عنوان اینکه، برای رفع این آتش سوزی به دلیل عدم گستردگی اصلا از ماشین آتشنشانی استفاده نشده بود ادامه داد: متاسفانه کسانی که مساحت سوخته را تخمین زده اند متخصص نبوده و به طور حدسی اعلام کرده اند.

آبتین ادامه داد: برخلاف گفته قبلی مبنی بر اطفا حریق در ظرف پنج ساعت، به دلیل عدم گستردگی آتش سوزی مردم منطقه با تانکر آتش را در کمتر از یک ساعت خاموش کرده اند.

وی ابراز داشت: خوشبختانه در سال جاری طی جلساتی با بخشداران و دهیاران بخش‌های مرکزی این شهرستان برگزاری دوره های آموزشی برای کشاورزان و مرتع‌داران در برنامه قرار گرفته است.

آبتین با عنوان اینکه، با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان از شهروندان و مسافرین تابستانی توجه و احترام به توصیه‌ها و تذکرات مأمورین محیط زیست مبنی بر عدم روشن کردن آتش در مراتع و غیره را خواستار شد و گفت: اکیپ‌های سیار در مراتع با هرگونه آسیب رساندن مردم به مراتع و منابع ملی برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 2084
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *