800
۰

دید افقی در سرپلذهاب به 4۰۰ متر کاهش یافت/ وضعیت بحران در شهرستانهای مرزی+تصاویر

رئیس اداره هواشناسی سرپل ذهاب گفت: وضعیت شهرستانهای مرزی به علت غلظت ریزگردها در مرحله بحران قرار دارد و میزان دید افقی در شهر ستان سرپلذهاب به کمتر از 4۰۰ متر رسیده است.
hmjg
hmjg
به گزارش شستون به نقل از دانا، جواد کاکایی در گفتگو با خبرنگار بازی درازاظهار داشت: در پدیده گرد و غبار حاکم بر منطقه که روز سه شنبه هوای شهرستان را دربرگرفت، هم اکنون غلظت گرد و غبار شعاع دید افقی شهرستان تا 400 مترکاهش داد.
وی در ادامه دمای فعلی هوای سرپل ذهاب را 6/27 درجه سلسیوس بالای صفر و رطوبت موجود در هوا را نیز 40درصد اعلام کرد.
رئیس اداره هواشناسی سرپل ذهاب پیش بینی کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، هوای شهرستان طی امروز و فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی اوقات همراه با وزش باد و غبار آلود می باشد و تا پایان هفته شاهد کاهش نسبی دمای هوا در منطقه خواهیم بود.
 
ایشان در پایان یادآور شد : آسمان شهرستان سرپل ذهاب از ابتدای سال جاری تاکنون 57 روز درگیر پدیده گرد و غبار بوده که از این میزان ازاول مرداد ماه سال جاری9 روزغبارآلود بوده است.
شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب با صدور اطلاعیه ای به شهروندان بویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی توصیه کرد به دلیل آلودگی هوا از ورود به فضای باز و آزاد خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک های فیلتر داراستفاده کنند.
 سرپل ذهاب با بیش از 90هزار نفرجمعیت در غرب استان کرمانشاه با عراق 48 کیلومتر مرز مشترک دارد و در سال های اخیر بسیاری از روزها درگیر پدیده ریزگردها و گرد و غبار ناشی از آن بوده است.
 
 
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 2165
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *