800
۰
امام جمعه سراوان:

یک انقلاب و هزاران مسجد/مسجد جایگاه فاصله گرفتن از شرک و بت پرستی است/مسجد یکی از مهمترین پایگاه های عبادی مسلمانان

امام جمعه سراوان گفت: مسجد جایگاه فاصله گرفتن از شرک و بت پرستی در اسلام است.
gtjhfgj
gtjhfgj
به گزارش شستون، مسجد نیایشگاه و محل گردهمایی مسلمانان است و کعبه طبق آیه قرآن اولین مسجد روی زمین بوده که با ورود پیامبر اکرم (ص) به مدینه در عربستان سعودی پایه گزاری شده است.
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا دهقان امام جمعه سراوان در گفت و گو با خبرنگار شستون با اشاره به 31 مرداد ماه سالروز به آتش کشیدن مسجد بیت المقدس توسط رژیم صهیونیستی گفت: این روز توسط سران اسلامی جهت گرامی داشت مسجد نام گزاری شده است.
وی با بیان اینکه مسجد یکی از مهم ترین پایگاه های عبادی مسلمانان است، اظهار داشت: اولین مسجد بنا شده در دنیا مسجد الحرام بوده است.
امام جمعه سراوان در ادامه با بیان اینکه مسجد جایگاه عبادت و بندگی است، تصریح کرد: در مساجد علاوه بر فاصله گرفتن از شرک و بت پرستی جلسات دینی و قرآنی برگزار می شود.
وی انجام فریضه های دینی ، پاکیزه نگه داشتن مسجد، شرکت در جلسات دینی و قرآنی و کمک های مالی و معنوی را از وظایف مسلمین در قبال مسجد دانست و بیان داشت: در شهرستان سراوان مردم تلاش های زیادی در جهت نگهداری و مراقبت از مسجد انجام می دهند.
حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه سراوان در پایان گفت و گو با بیان اینکه مساجد زیادی بعد از انقلاب اسلامی در سراوان احداث شده است، عنوان کرد: هر چه مردم به دین و مسجد اهتمام بورزند از افراط گرایی دور می شوند و اخوت و برادری آنها زیاد می شود.
انتهای پیام/1675
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 2228
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *