شستون گزارش می دهد؛

سرویس بهداشتی؛ معضل گردشگری/سراوان؛ فاقد سرویس بهداشتی عمومی

9 شهريور 1395 ساعت 10:34

نبود سرویس بهداشتی عمومی یکی از معضلاتی که کسبه و بازاریان در شهرستان سراوان با آن دسته پنجه نرم می کنند.


به گزارش شستون، سرویس های بهداشتی عمومی یکی از نیاز های اولیه و ضروری شهروندان است که در زمره امکانات رفاهی و‌خدمات شهری قرار دارد. بعضی از افراد جامعه مانند رانندگان، مأمورین راهنمایی و رانندگی، رفتگران،بازاریان، بیماران، سالمندان، کودکان و مادران باردار که در طول شبانه روز ساعاتی را بیرون از منزل سپری می کنند، نبود سرویس بهداشتی عمومی در سطح شهر معضلاتی را برای آنها به وجود آورده است.
از آنجایی که شهرستان سراوان دارای مرز مشترک با کشور پاکستان است و از آثار تاریخی و مناطق گردشگری بکری برخوردار است، سالانه گردشگرانی را از مناطق مختلف به خود جذب می کند.
نبود سرویس بهداشتی عمومی مشکلاتی را برای گردشگرانی که به این شهرستان ورود می کنند به وجود آورده است که خاطری تلخی را در ذهن آنها حکاکی می کند.
دیده می شود پارک های موجود در سطح شهر هم فاقد سرویس بهداشتی عمومی هستند و یا اگر اندکی از پارک های موجود سرویس بهداشتی دارند از امکانات لازم برخوردار نیستند و کودکانی که لحظات خوشی را در آنجا سپری می کنند به ناچار برای رفع نیاز خود مجبور می شوند تا زمانی که به خانه برگردن را تحمل کنند و خوشحالی آنها توأم با اندوه شود.
با توجه قرار گرفتن استان سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۹۶ به عنوان استان هدف گردشگری کشور و وجود مناطق تاریخی و مناظر بکر و دلنواز طبیعی در شهرستان سراوان از مسئولین مربوطه انتظار می رود با ایجاد زیر ساخت ها و مبلمان شهری این معضل که ارتباط مستقیمی با سلامت افراد دارد حل کنند.
در این خصوص ع.ط یکی از بازاریان سراوان در گفت و گو با خبرنگارشستون با بیان اینکه سرویس بهداشتی عمومی یکی از نیازهای مهم شهروندان سراوان است، گفت: ما برای رفع این واجب به خانه مراجعه می کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود پانزده سال است که در سراوان زندگی می کند، افزود: انتظار ما از شهرداری سراوان این است که در مناطق پر تردد سرویس بهداشتی عمومی احداث کند.
ی.ا یکی دیگر از شهروندان سراوانی در گفت و گو با خبرنگار شستون با بیان اینکه در بین کار برای رفع واجب کار خود را رها می کنیم، گفت: انتظار من از شهرداری این است که پیگیر این معضل شهروندان باشد و سرویس بهداشتی احداث کند.
در این خصوص بارکزهی شهردار سراوان در گفت و گو با خبرنگار شستون با بیان اینکه ده پارک و بوستان در شهرستان سراوان وجود دارد، گفت: در نگهداری سرویس های بهداشتی دچار مشکل هستیم.
وی با بیان اینکه سرویس بهداشتی محل تجمع معتادین است، افزود: در سرویس های بهداشتی با تخریب شیرآلات و سیم های برق روبرو هستیم.
شهردار سراوان در ادامه با بیان اینکه شهرداری با کمبود زمین در مرکز شهر مواجه است، بیان داشت: در صورت تخصیص قطعه زمین از طرف مرکز بهداشت آمادگی ساخت سرویس بهداشتی به تعداد زیاد را داریم.
وی در پایان با اشاره به اینکه هر ماه شهرداری سراوان بازسازی سرویس های بهداشتی انجام می دهد، تصریح کرد: خواسته ما از مردم این است که همکاری کرده و تخریب انجام ندهند.
انتهای پیام/1675


کد مطلب: 2387

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/2387/سرویس-بهداشتی-معضل-گردشگری-سراوان-فاقد-عمومی

شستون
  https://shastoon.ir