800
۰

تخصیص تنها 300 میلیارد از 4700 میلیارد تومان بودجه حوزه بهداشت در هدفمندی‌ها/ بودجه بهداشت و درمان در حوزه‌های دیگر خرج می‌شود/ دیوان محاسبات وارد عمل شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغ چهار و هزار و 700 میلیارد تومان باید از هدفمندی به حوزه بهداشت و درمان اختصاص داده می شد که از این مبلغ تنها 300 میلیارد تومان پرداخت شده است.
htwsg
htwsg
به گزارش شستون به نقل از دانا، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نبض شهر با اشاره به گذشت سه سال از تأسیس بیمارستانی در کلات و کمبود نیروی انسانی در این بیمارستان، بیان کرد: همواره می کوشیم تا بنیاد برکت و آستان قدس وارد سرمایه گذاری در بخش ساخت و تجهیز بیمارستان شوند و وزارت بهداشت با تأمین پرسنل و نیروی انسانی و پرداخت حقوق، بیمارستان را اداره کند.
 
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه مناطق حاشیه شهر مشهد، محروم بوده و توان مالی ندارند، تصریح کرد: از این رو بیمارستان در حاشیه شهر باید توسط دولت تأمین شود زیرا مردم آن منطقه، به عنوان بخش خصوصی، با توجه به درآمد کم، توان اداره بیمارستان را ندارند.
 
وی با اشاره به اینکه دولت تنها 9 درصد درآمد ناخالص ملی را می تواند به بخش سلامت اختصاص دهد، اضافه کرد: ما همواره برای تخصیص بودجه بیشتر به حوزه بهداشت و درمان تلاش می کنیم و این در حالی است که تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
 
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چندی پیش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و ده درصد از هدفمندی را به این حوزه بهداشت و درمان اختصاص دادیم با این وجود هیچ مبلغی پرداخت نشد.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته باید مبلغ 10 هزار میلیارد بودجه برای حوزه بهداشت و درمان تخصیص داده می شد، اضافه کرد: این در حالی است که کمتر از 45 درصد این مبلغ تخصیص داده شده است.
 
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه درآمد برای تخصیص بودجه به حوزه بهداشت و درمان محقق شده، اظهار کرد: با این وجود پول تخصیص داده شده بر خلاف قانون، در حوزه دیگر خرج شده است که برای برخورد با این مسئله دیوان محاسبات باید وارد عمل شود.
 
وی با تأکید بر اینکه در هدفمندی، اولویت با پرداخت نقدی است و سپس تخصیص بودجه به حوزه بهداشت و درمان انجام می شود، بیان کرد: از این رو مبلغ چهار و هزار و 700 میلیارد تومان باید از هدفمندی به حوزه بهداشت و درمان اختصاص داده می شد که از این مبلغ تنها 300 میلیارد تومان پرداخت شده است.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: عمدتا بر این مسئله توجه می کنند که چه مقدار بودجه تعیین شده است و به بودجه محقق شده بی اعتنا هستند و این در حالی است که تمام اقدامات عملیاتی شده در وزارت بهداشت تنها با 50 درصد منابع پیش‌بینی شده به مرحله اجرا رسیده است.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب: 2503
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *