800
۰
کمبود جایگاه CNG معضل جدید استان سیستان و بلوچستان؛

اعتراض مردم به نبود جایگاه CNG در سیستان/ شهردار زابل: پیگیر تسریع در راه‌اندازی جایگاه هستیم

کمبود جایگاه سوخت CNG در شهرستان زابل، باعث شد مردم زمان طولانی را در صف های طویل بنزین سپری کنند که این موضوع باعث اعتراض شهروندان سیستانی شد.
اعتراض مردم به نبود جایگاه CNG در سیستان/ شهردار زابل: پیگیر تسریع در راه‌اندازی جایگاه هستیم
به گزارش شستون به نقل از اوشیدا؛ تشکیل صف‌های طولانی در مقابل جایگاه‌های سوخت مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده که به گفته برخی رانندگان برای سوخت‌گیری به ناچار باید سه تا چهار ساعت وقتشان را در این صف‌ها سپری کنند، این در حالیست که بازار قاچاق سوخت رونق زیادی گرفته و قاچاقچیان سوخت و سودجویان بشدت به تکاپو افتاده اند و برخی از مردم نیز نسبت به فروش سهمیه‌  بنزین خود رو آورده‌اند.

 برخلاف سایر نقاط کشور شهرستان زابل از داشتن جایگاه CNG محروم بوده است که این امر به خودی خود باعث افزایش هزینه های زندگی رانندگان در زابل شده است و نبود جایگاه عرضه سوخت سی ان جی برای سوخت‌گیری خودروها علاوه بر افزایش بار مالی برای رانندگان به ویژه تاکسیرانان باعث افزایش مصرف بنزین در شهرستان زابل نیز شده است.

نبود جایگاه CNG هزینه رانندگان را افزایش داده است

از سوی دیگر، بالا رفتن سرسام‌آور قیمت موادسوختی شامل بنزین، نفت و گازوئیل در بازار آزاد استان بسیاری از مردم را به فروش سهمیه‌های سوختشان ترغیب کرده به گونه‌ای که یک گالن ۲۰ لیتری بنزین و گازوئیل در زابل بین 250 تا 300 هزار تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد و بسته به فاصله شهر با مرز قیمت فروش متفاوت است.

یکی از  رانندگان شهرستان زابل در این خصوص به خبرنگار ما گفت: انسداد مرز، خشکسالی ها، بی آبی،  پدیده ریزگردها مهاجرت گسترده مردم سیستان را در برداشته است که این امر به خودی خود به مشکلات اقتصادی در شهرستان زابل افزوده است بنابراین افراد زیادی با مشکل بیکاری مواجه شده اند که در این راستا راحت ترین و در دسترس ترین شغل جابجایی مسافران درون شهری است که مشکلات فراوانی را هم برای تاکسیداران و رانندگان شخصی ایجاد کرده است.

یکی دیگر از تاکسیداران شهرستان زابل نیز بیان کرد: نبود جایگاه CNG هزینه های رانندگان را به شدت افزایش داده چرا که مجبور به خرید بنزین با قیمت آزاد و  چندین برابر به جای گاز بوده و در نتیجه هزینه ای سنگینی را بر دوش رانندگان تحمیل می کند در حالیکه اگر این چنین جایگاه هایی در شهرستان زابل راه اندازی شود از هزینه سوخت و همچنین صف های طویل بنزین کاسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به نبود جایگاه عرضه گاز برای سوخت‌گیری خودروها در شهرستان زابل ، احداث جایگاه گاز ضرورت دارد و در این راستا مسئولان با اختصاص جایگاه CNG به شهرستان زابل این معضل را رفع کنند.

جایگاه CNG زابل تا پایان سال 1401 راه اندازی می شود
محمد پودینه شهردار زابل در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: درخواست مجوز ساخت جایگاه CNG در پایان سال گذشته به شهرداری ابلاغ شده است و تسریع در راه‌اندازی جایگاه سی ان جی به نفع مردم است و ما نیز پیگیر مستمر راه‌اندازی این جایگاه هستیم.

پودینه افزود: اقدامات لازم برای احداث جایگاه سوخت انجام شده و ساختمان اداری در حال ساخت است و شهرداری در حال پیگیری انشعابات گاز، برق، تلفن، آب و  پیمانکار هم قرار است سکوی جایگاه را 20 روزه به ما تحویل دهد و تجهیزات شرکت گاز بعد از آن نیز راه اندازی و نصب گردد.

شهردار زابل خاطرنشان کرد: این جایگاه با اعتباری بیش از 10 میلیارد تا پایان سال 1401 به اتمام می رسد.
 
پودینه  گفت: همه توان و تلاش شهرداری از ابتدای اجرای این طرح همکاری و همراهی با مجری طرح بوده و درخصوص اخذ استعلامات و رفع مشکلات به وجود آمده در مدت اجرا تاکنون نهایت همکاری را در شهرستان داشته‌ایم.
دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب: 25864
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *