800
۰
خطبه های نماز جمعه

شهوت و هوسرانی، عفت و پاکی را از بین می برد/زن، نماد عزت و عفت در اسلام است

دشمن از اول انقلاب تا کنون برای مقابله با اسلام، جنگ افزار هایی را در دستور کار خود قرار داده است، که یکی از آنها رسانه ها هستند(اینترنشنال، بی بی سی، من و تو، صدای آمریکا) و غیره از جمله شبکه هایی هستند که علیه نظام اسلامی شبانه روزی فعالیت دارند و سعی می‌کنند با شبه پراکنی و دروغ به اهداف شوم و پلید خود برسند. شعارهایی را طراحی کردند (زن- زندگی-آزادی)، می گویند نظام اسلامی زن ستیز است و به زنان ظلم می کند. نظام اسلامی امروز به سواد زنان در جامعه و بکارگیری آنها در نظام و حضور آنها در تمامی مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره توجه داشته و دارد و این قابل مشاهده است. نگاه نظام اسلامی به زن نگاه ابزاری نیست بلکه به عنوان یک موجود با عزت و با عفت شناخته می شود.
شهوت و هوسرانی، عفت و پاکی را از بین می برد/زن، نماد عزت و عفت در اسلام است
به گزارش شستون؛ حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: تنها راه رسیدن به تقوای الهی، تفکر به معاد و قیامت است. در این دنیا همه ما مورد آزمایش قرار می گیریم، هر کس به تناسب خود مورد آزمایش قرار می‌گیرد. کسبه و بازاری به سبک خود، روحانی به شکل خود، کشاورز و سایر انسانها هم به طریق خود. لذا باید مدنظر داشته باشیم، غفلت از دشمن ما را از مسیر درست خارج می‌کند.

امام جمعه سراوان با اشاره به جاذبه های مادی و دنیوی افزود: بعضی وقتها انسان در دامی می افتد که غرق در شهوت و هوسرانی می شود. اگر شهوت بر انسان غلبه کند، عفت و پاکی از بین می رود.

حجت الاسلام و المسلمین بامری گفت: دشمن از اول انقلاب تا کنون برای مقابله با اسلام، جنگ افزار هایی را در دستور کار خود قرار داده است، که یکی از آنها رسانه ها هستند( اینترنشنال، بی بی سی، من و تو، صدای آمریکا غیره از جمله شبکه هایی هستند که علیه نظام اسلامی شبانه روزی فعالیت دارند و سعی می‌کنند با شبه پراکنی و دروغ به اهداف شوم و پلید خود برسند. شعارهایی را طراحی کردند (زن- زندگی-آزادی)، می گویند نظام اسلامی زن ستیز است و به زنان ظلم می کند. نظام اسلامی امروز به سواد زنان در جامعه و بکارگیری آنها در نظام و حضور آنها در تمامی مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره توجه داشته و دارد و این قابل مشاهده است. نگاه نظام اسلامی به زن نگاه ابزاری نیست بلکه به عنوان یک موجود با عزت و با عفت شناخته می شود.

وی افزود: در بحث آزادی، مسئله حجاب اجباری را بیان می کنند، حجاب لزوم اسلام است و در قرآن به آن تاکید شده است، باید دقت کنیم، دشمن به دنبال بی بند و باری هستند، همانطور که در کشورهای غربی بی بند و باری را مشاهده می کنید.

خطیب نماز جمعه سراوان ادامه داد: دشمن با به راه انداختن جنگ ترکیبی، تمام ابزار را بکار بردند تا به خیال خام خود که ضربه به نظام است برسند. شبهه ایجاد می کنند در حوزه ولایت فقیه و جمهوری اسلامی، واژه رفراندوم را مطرح می کنند، نظام سیاسی یک قانون جزئی نیست که عوض بشود و هیچ جای دنیا این مسئله صورت نمی‌گیرد که هرکسی و یا گروهی دلش خواست و یا هوس کرد شبهه ایجاد کند و مسئله رفراندوم را بیان کند و اصل نظام سیاسی جاری را زیر سوال ببرد. چرا که باعث بی ثباتی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم این نظام و ایران به نظام اسلامی خود علاقه‌مند و وابسته اند، گروهی و تعدادی آمدند شعارهایی دادند، این نشان این نیست که مردم بریده اند و نظام را دوست ندارند.

امام جمعه سراوان افزود: یکی دیگر از موارد جنگ ترکیبی فراهم کردن بسترهای شهوترانی و هوسرانی در فضای مجازی است، زمینه های فساد و شهوترانی را برای مردم فراهم کردند تا به وسیله آن مردم را در مقابل اسلام و نظام اسلامی و ارزش‌ها قرار بدهند.

وی در پایان خطاب به علما و مردم افزود: ما نباید اجازه بدهیم با ترفندهای دشمن ذهن مان مخدوش شود، مردم و علما این شرارت ها را به شدت محکوم می کنند و از آن ناراحت هستند. در استان ما بعضی مساجد محل سوءاستفاده ارازل و اوباش شده است، ائمه جمعه و امامان جماعت باید بدانند مسئولیت دارند و نباید مسجد را محل ارازل و اوباش قرار بدهند و نسبت به آن تدبیری کنند و نگذارند مسجد تبدیل شود به محل آشوب و شرارت.

انتهای پیام/
جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 25872
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *