800
۱
در همایش تحکیم وحدت و همدلی مطرح شد؛

اجازه ‌نمی‌دهیم توطئه دشمنان در سیستان و بلوچستان به نتیجه برسد/دشمن آرزوی ‌اختلاف‌افکنی‌ در استان را به گور خواهد برد

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان گفت: دشمن آرزوی ایجاد اختلاف در سیستان و بلوچستان را به گور خواهد برد.
اجازه ‌نمی‌دهیم توطئه دشمنان در سیستان و بلوچستان به نتیجه برسد/دشمن آرزوی ‌اختلاف‌افکنی‌ در استان را به گور خواهد برد
 
به گزارش شستون به نقل از عصرهامون؛ حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان در این همایش بیان کرد: فلسفه حضور ما در استان روشن است و ما حامل سلام پرمهر رهبر عزیز به مردم سیستان و بلوچستان هستیم، محبت رهبری و تعلق خاطر ایشان به این خطه از کشور قدیمی است که از این استان تحت عناوینی چون «پایتخت و تجلی‌گاه وحدت»، «کلید توسعه شرق» و «استان خاطره‌ها» یاد‌ می‌کنند.
 
وی افزود: در قضایای اخیر حوادثی در سیستان و بلوچستان رخ داد که موجب رنجش خاطر و نگرانی رهبر معظم انقلاب شد و ما در این سفر تألم خاطر ایشان را هم اعلام می‌کنیم؛ کسانی که در حوادث اخیر آسیب دیدند، به شهادت رسیدند یا بی‌گناه جان باختند به بازماندگان آنها تسلیت عرض کرده و برای آنها از خداوند آرزوی جبران داریم و تلاش می‌کنیم به فضل الهی این آسیب‌ها جبران شود.
 
حجت‌الاسلام علی اکبری تصریح کرد:شهدای مدافع امنیت در حوادث اخیر استان به شهادت رسیدند که عشق ما و جان ما هستند و تکلیف و جایگاه آنها معلوم است و همه ما وامدار خون مطهر آنها هستیم, اما غیر از این مسئله کسانی که در این حوادث به صورت بی‌گناه و بر اثر خطای انسانی یا هر صورت دیگر کشته شدند، بنا بر نظر رهبر معظم انقلاب شهید هستند.
 
وی تصریح کرد: کسانی که در این قضایا خطاهای کمی داشتند و در بازداشت هستند به زودی با محبت رهبری آزاد خواهند شد؛ اما با کسانی که در این قضایا باعث وارد آمدن آسیب شدند و به حیثیت این استان بزگ‌ و آبرومند خدشه وارد کرده و مسبب این حوادث بودند و به مال و جان و زندگی مردم آسیب زدند با عدالت و قاطعیت با برخورد خواهد شد و به شکلی با آنها برخورد می‌شود تا دیگر شاهد تکرار این حوادث نباشیم.
 
رشد و شکوفایی سیستان و بلوچستان در ساحت اقتصاد است
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، خاطر نشان کرد: افرادی که محرک و مسبب بوده‌اند هر چند در میدان حضور نداشتند اما با سخنان و نوشته‌ها و حرکات خود تحریک کردند باید به کارشان رسیدگی شود و جبران کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه دشمن آرزوی ایجاد اختلاف در سیستان و بلوچستان را به گور خواهد برد، اظهار کرد: رشد و شکوفایی سیستان و بلوچستان در ساحت اقتصاد است و دشمنان دنبال ضربه زدن به این حوزه هستند. همه ما باید با کار و تلاش و فعالیت‌های دانش بنیان دست به ست هم دهیم تا استان آباد شود، محرومیت پایان یابد و رشد و شکوفایی پیش رو باشد.
 
وی گفت: اگر جایی شنیدید که بعضی از کلمات نامناسب از جمله «تجزیه‌طلب» استفاده کردند نباید موجب رنجش خاطر شما عزیزان شود چرا که قطعا کسی درباره مردم باوفا، باصفا و ولایت‌مدار استان چنین کلماتی به کار نبرده و اگر مطلبی بیان شده در خصوص کسانی بودن که از خارج کشور آمده و از فضای ملتهب که گاهی ایجاد شده برای ضربه زدن به مردم سیستان و بلوچستان استفاده کرده‌اند.
 
حاج علی‌اکبری اظهار کرد: ما در این سفر ماموریت داریم که سخنان گروه‌های مختلف را بشنویم و خیلی بنای بر سخن گفتن نداریم و در این مسیر تاکنون جلسات متعددی در مرکز استان داشته‌ایم که علاوه بر آن حضور در برخی شهرستان‌های استان هم در دستور کار است که اگر مطالب مد نظر اقشار مختلف بوده که عقیده دارد باید به محضر رهبر معظم انقلاب برسد، ما منتقل خواهیم کرد.

جهاد تبیین برای مقابله با جنگ شناختی بهترین شیوه است

سردار محمد کرمی، فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران در این همایش، بیان کرد: از عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان و اعزام هیئت ویژه کمال تشکر را داریم و امیدواریم با حضور این هیئت وحدت در استان بیش از پیش تحکیم شود.
 
وی با تأکید بر اینکه نگاه رهبر معظم انقلاب به مجموعه استان ویژه و راهبردی است، افزود: همه ما در استان باید کمک کنیم این خطه از ایران اسلامی با تلاش مبتنی بر دانش آباد شود.

سردار کرمی تصریح کرد: امروز در جنگ شناختی دشمن با روش‌های مختلف به‌دنبال مدیریت ذهن‌ها است؛ جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند برای مقابله با جنگ شناختی بهترین شیوه است و ما باید در این مسیر هرچه در توان داریم به میدان بیاوریم.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب‌شرق نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه امروز دشمن وحدت مردم ما را نشانه گرفته است خاطر نسان کرد: اما هوشیاری و بصیرت مردم اجازه نداده و نخواهد داد طراحی دشمنان به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: امروز همه مردم سیستان و بلوچستان از شیعه و سنی تلاش دارند با وحدت اهداف نظام را پیش ببرند. 


رهبر انقلاب عنایت ویژه به‌ سیستان و بلوچستان دارند

 مولوی سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم بیان کرد: اعزام هیئت‌ ویژه از سوی رهبر معظم انقلاب به استان نشان دهنده عنایت ویژه ایشان به این خطه از کشور است و این عنایت در مقاطع مختلف در عملکرد ایشان به وضوح دیده شده است.
 
وی افزود: سیستان و بلوچستان به علت هم‌ مرزی با کشورهایی که فاقد امنیت پایدار است بعضاً درگیر چالش‌هایی است و در این مسیر آمریکا همه تلاش خود را برای ایجاد اختلاف در استان به کار گرفته اما وحدت مردم اجازه نداده نقشه‌های دشمنان در این خطه از کشور عملیاتی شود.
 
مولوی سلامی با اشاره به حوادث تلخ 8 مهرماه در زاهدان، تصریح کرد: در جریانات اخیر تمام توان رسانه‌های غربی بر سیستان و بلوچستان و ایجاد اختلاف بین این مردم متمرکز بود اما مردم ما با وفاداری به نظام و  حفظ وحدت به سینه دشمن دست رد زدند.

ایران خانه ما‌ست

مولوی شهنوازی، امام جمعه اهل سنت خاش در این همایش گفت: امروز همه از شیعه و سنی باید در مسیر وحدت و امنیت گام برداریم، چرا که ایران خانه ما است و آرزو داریم این خانه با هوشیاری و آگاهی مردم ما همواره حفظ شود.
 
وی افزود: دشمنان این ملت تلاش دارد در وحدت مردم سیستان و بلوچستان خلل ایجاد کنند و مردم استان با توجه به این شرایط باید هوشیاری خود را بیش از پیش حفظ کنند.
 
مولوی شهنوازی تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس و در ادامه در عرصه‌های مختلف خون شهدا امنیت را برای ما به ارمغان آورد و ما باید این امنیتی را که به قیمت خون شهدا تامین شده با تمام توان حفظ کنیم.
 
 
مردم سیستان و بلوچستان از وفادارترین مردم به نظام اسلامی و رهبری هستند
 
آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم بیان کرد: رهبر معظم انقلاب عنایت ویژه‌ای به مردم سیستان و بلوچستان دارند و این دلدادگی دوطرفه است، دشمن کارش دشمنی است اما از دوستان انتظار است بهانه به دست دشمن ندهند.
 
وی افزود: به گواه تجربه زندگی در میان مردم سیستان و بلوچستان شهادت می‌دهم مردم این استان از وفادارترین مردم به ایران و نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب هستند.
 
آیت الله محامی اظهار کرد: ما در این استان مرزهای گسترده داریم که تاکنون بیش از آنکه مایه سود مردم ما باشد مایه دردسر بوده و دشمنان ما نیز در پشت این مرزها حضور جدی دارند اما این مردم نجیب و مرزدار و دلداده به نظام و رهبری اجازه تحقق نقشه‌های دشمنان را نداده و نمی‌دهند.
 
امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: در جریان حوادث اخیر ما از ابتدا بر بررسی دقیق احقاق حق مردم از هر طرف و برخورد با خاطی از هر طرف به تناسب خطا تاکید داشتیم و تاکنون این مسیر را در استان و پایتخت دنبال کرده‌ایم و این موضوع مورد عنایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و طبق گفته دوستان دفتر رهبری، ایشان به صورت روزانه این موضوع را دنبال می‌کنند.
 
وی گفت: مصوبات خوبی در شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته و به تایید مقام معظم  رهبری رسیده و اجرای آن آغاز شده و در حال حاضر نیز در خدمت هیئت اعزامی رهبری هستیم که نشان دهنده عنایت ویژه ایشان است و جمع‌های مختلف نیز قدردان بوده و تاکید دارند سلام مردم استان به رهبر معظم انقلاب برسد.
 
انتهای پیام /س
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 25898
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *