800
۰
در همایش تحکیم وحدت و همدلی مطرح شد؛

امنیت خط قرمز مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان گفت: امنیت برای نظام و مردم ما خط قرمز است و همه ما باید در این زمینه هوشیار باشیم و ملت بزرگ ایران در عدم همراهی با اغتشاشیون در جاهای مختلف این بصیرت را نشان دادند.
امنیت خط قرمز مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است
به گزارش شستون به نقل از زاهدنیوز، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب در همایش تحکیم وحدت و همدلی با حضور علما، ریش سفیدان، نخبگان و اقشار مختلف مردم بیان کرد: فلسفه حضور ما در سیستان و بلوچستان روشن است و ما حامل سلام پرمهر رهبر معظم انقلاب به مردم استان هستیم، محبت رهبری و تعلق خاطر ایشان به این خطه از کشور قدیمی است که این استان را استان خاطره ها می دانند و کلید عمران شرق، پایتخت و تجلی گاه وحدت است.

وی افزود: در قضایای اخیر حوادثی در سیستان و بلوچستان رخ داد که موجب رنجش خاطر و نگرانی رهبر معظم انقلاب شد و ما در این سفر تألم خاطر ایشان را هم اعلام می‌کنیم، کسانی که در حوادث اخیر آسیب دیدند، به شهادت رسیدند یا بی‌گناه جان باختند به بازماندگان و خانواده هایشان تسلیت عرض کرده و برای آنها از خداوند آرزوی جبران داریم و امیدواریم به فضل پروردگار متعال این آسیب ها جبران شود و مجروحین به شفا و کرامت برسند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری تصریح کرد: شهدای مدافع امنیت در حوادث اخیر سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند که عشق و جان ما هستند و تکلیف و جایگاه آنها معلوم است اما غیر از این مسئله کسانی که در این حوادث به صورت بی‌گناه و یا بر اثر خطای انسانی کشته شدند، بنا بر نظر رهبر معظم انقلاب شهید هستند.

رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به استان اذعان کرد: کسانی که در این قضایا خطاهای کمی داشتند و در بازداشت هستند براساس غربالگری و بررسی هایی که انجام شده به زودی آزاد خواهند شد، اما با کسانی که در این قضایا باعث وارد آمدن آسیب شدند و به حیثیت این استان بزرگ‌ و آبرومند خدشه وارد کردند و مسبب این حوادث بودند و به مال، جان و زندگی مردم آسیب زدند با عدالت و قاطعیت برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در جریانات شبیه به این قضایا افرادی که محرک و مسبب بوده‌اند هر چند در وسط میدان حضور نداشتند اما با سخنان، نوشته‌ها و حرکات خود تحریک کردند باید به کارشان رسیدگی شود و جبران کنند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه امنیت برای نظام و مردم ما خط قرمز است، گفت: ملت ما از این نعمت که مادر همه نعمت‌ها محسوب می‌شود و مردم با خون خود صیانت کرده‌اند و همچنان همین مسیر را دنبال می‌کنند و همه ما باید در این زمینه هوشیار باشیم و ملت بزرگ ایران در عدم همراهی با اغتشاشیون در جاهای مختلف این بصیرت را نشان دادند.

رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به استان بیان کرد: اگر جایی شنیدید که بعضی از کلمات نامناسب از جمله تجزیه‌طلب استفاده کردند نباید موجب رنجش خاطر شما شود چرا که قطعا کسی درباره مردم باوفا، غیور و ولایت‌مدار سیستان و بلوچستان چنین کلماتی به کار نبرده و اگر مطلبی بیان شده در خصوص کسانی بودند که از خارج کشور آمده و از فضای ملتهب که گاهی ایجاد شده برای ضربه زدن به مردم سیستان و بلوچستان استفاده کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن آرزوی ایجاد اختلاف در استان را به گور خواهد برد، خاطر نشان کرد: رشد و شکوفایی سیستان و بلوچستان در ساحت اقتصاد است و دشمنان دنبال ضربه زدن به این حوزه هستند و همه ما باید با کار، تلاش و فعالیت‌های دانش بنیان دست به ست هم دهیم تا استان آباد شود، محرومیت پایان یابد و رشد و شکوفایی پیش رو باشد.

انتهای پیام/
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب: 25903
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *