800
۰
با هدف ارتقا کیفیت و سلامت فرآورده های خام دامی در سیستان و بلوچستان انجام شد؛

کشف و ضبط بیش از ۲۵۰۰ تن فرآورده خام دامی ناسالم و غیر بهداشتی

حمید جانفدا، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی سیستان وبلوچستان از کشف و ضبط بیش از۲ هزار و ۵۰۰ تن فرآورده خام دامی ناسالم و غیر بهداشتی در استان خبر داد.
کشف و ضبط بیش از ۲۵۰۰ تن فرآورده خام دامی ناسالم و غیر بهداشتی
به گزارش شستون به نقل از عصرهامون، حمید جانفدا بیان کرد: در راستای صیانت از سلامت و امنیت غذایی در جامعه، در سال جاری بیش از ۱۷ هزار مورد بازدید نظارتی از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در استان انجام شد.

وی افزود: از جمله اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در راستای تحقق شعار "تامین غذای سالم از مزرعه تا سفره" انجام دقیق و مستمر عملیات نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی بر روند تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی می باشد.

این مسئول ادامه داد: از این رو کارشناسان نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۷ هزار مورد عملیات بازدید و نظارت بهداشتی انجام داده اند که طی بازدید های انجام شده بیش از ۲۵۰۰ تن فرآورده خام دامی به علت شرایط نامناسب بهداشتی ضبط گردیده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان گفت: فرآورده های ناسالم ضبط شده، پس از نمونه برداری و انجام آزمایشات لازم و مطابق دستور مقام قضایی در صورت منع مصرف انسانی از چرخه مصرف خارج و معدوم می گردد که حدود۴۰ تن از این مقدار فرآورده ضبطی به دلیل منع مصرف انسانی معدوم شده است.

انتهای پیام/
 
سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 25914
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *