800
۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

شورای سازش درون کارگاهی در سیستان و بلوچستان تشکیل می شود

حامد آرامش گفت: در اجرای "دستورالعمل سازش" که اخیرا از سوی وزارت متبوع به استان ها ابلاغ شده است، تشکیل شورای سازش درون کارگاهی در سطح این استان پیگیری و اجرا می شود.
شورای سازش درون کارگاهی در سیستان و بلوچستان تشکیل می شود
به گزارش شستون به نقل از عصرهامون، حامد آرامش، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در نشست ویدئو کنفرانسی با کارشناسان روابط کار، بیمه بیکاری و تشکلات کارگری و کارفرمایی ادارات تابعه سراسر استان بیان کرد: با توجه به حکم مقرر در ماده ۱۵۷ قانون کار، هر گونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای این قانون و سایر مقررات کار، قرارداد کارآموزی، موافقت‌نامه‌های کارگاهی یا پیمان‌های دسته‌جمعی کار باشد، در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر یا کارآموز یا نمایندگان آنها در شورای اسلامی کار و در صورتی که شورای اسلامی کار در واحدی نباشد از طریق انجمن صنفی کارگران یا نماینده قانونی کارگران و کارفرما حل‌و‌فصل خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده ۱ دستورالعمل سازش، در صورت اختلاف بین کارگر، کارآموز و کارفرما و عدم حصول سازش مستقیم بین طرفین، افراد مذکور مکلفند در اجرای ماده ۱۵۷ قانون کار و قبل از طرح دعوا در مراجع حل اختلاف کار، درخواست خود مبنی بر ایجاد سازش را به تشکل کارگری مستقر در کارگاه (شورای اسلامی کار، انجمن صنفی کارگران، نماینده کارگران کارگاه) ارائه دهند. درکارگاه‌هایی که تشکل کارگری در آن تشکیل نشده است، با تقاضای ذینفع، مراجع حل اختلاف کار به دعوا رسیدگی می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: بنابراین روسای ادارات تابعه و کارشناسان روابط کار سراسر استان می بایست هماهنگی لازم برای تشکیل شورای سازش درون کارگاهی را انجام و تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

آرامش تاکید کرد: در سیستان و بلوچستان به واسطه فرهنگ و سنن و آداب مردمان این دیار، از گذشته موضوع سازش در سر لوحه رفع موارد اختلافی قرار داشته و از این حیث دغدغه خاصی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ درصد از آرای مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان بصورت سازشی و با تعامل کارگر و کارفرما حل و فصل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: رعایت اصل بی طرفی، تکریم ارباب رجوع، بهبود کیفیت آرای صادره، پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی و معوقات کارگری و تعامل با فنی و حرفه ای برای آموزش مقرری بگیران بیمه بیکاری از جمله مواردی است که ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان های استان می بایست با جدیت پیگیری و اجرا کنند.

انتهای پیام/
سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب: 25917
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *