800
۰
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

تخلیه و بارگیری ۲.۶ میلیون تن کالا در بندر شهید بهشتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از تخلیه و بارگیری دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در بندر شهید بهشتی و آماده شدن زیرساخت‌های جذب کانتینر یخچالی در بندر چابهار خبر داد.
تخلیه و بارگیری ۲.۶ میلیون تن کالا در بندر شهید بهشتی
به گزارش شستون به نقل از عصرهامون، قاسم عسکری نسب اقدامات انجام شده طی هشت ماهه اخیر در بنادر این استان را تشریح کرد و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا ۲۱ آبان ماه، در بندر شهید بهشتی استان سیستان و بلوچستان بالغ بر دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن تخلیه و بارگیری انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد شش درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این راستا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن تخلیه و بارگیری غیر نفتی و مابقی در حوزه نفتی انجام شده است.

عسکری نسب با بیان اینکه در حوزه کانتینر نیز گام‌های خوبی برداشته شده است، عنوان کرد: سیاست سازمان بنادر و دریانوردی بر این است بندر شهید بهشتی را به تجهیزات تخلیه و بارگیری کانتینر تجهیز کند که بخشی از آن آماده بهره‌برداری است.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های جذب کانتینر یخچالی نیز آماده است، خاطرنشان کرد: تاکنون با تجهیزات فعلی بالغ بر سه هزار TEU(واحد شمارش کانتینر) در بندر چابهار بارگیری انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در حوزه کالای اساسی نیز بندر چابهار در حال خدمات‌رسانی در حوزه جنوب و جنوب شرق کشور است و حدود ۹۹۷ هزار تن در این مدت تخلیه کالای اساسی نیز از بندر شهید بهشتی چابهار را به ثبت رساندیم.

انتهای پیام/
سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب: 25920
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *