در گفت و گو با عصرهامون مطرح شد؛

ماجرای داروهای قاچاق به داروخانه های سیستان و بلوچستان چه بود؟

2 آذر 1401 ساعت 16:54

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن تکذیب داروی قاچاق به داروخانه ها غیرقابل قبول بودن برخی آنتی بیوتیک های وارداتی از لحاظ آزمون تعیین ماده موثره، را عامل جمع آوری دارو از سطح داروخانه ها عنوان کرد.


به گزارش شستون به نقل از عصرهامون، در روز های اخیر اخباری مبنی بر توزیع داروی قاچاق در داروخانه های استان در حال انتشار بود که موجی از نگرانی بین شهروندان با توجه به شیوع بیماری آنفولانزا ایجاد کرده بود.

صبح امروز پس از انتشار خبری در برخی رسانه مبنی بر "دستور جمع‌آوری برخی آنتی‌بیوتیک‌های وارداتی" به نقل از نایب‌رئیس انجمن داروسازان تهران که گفته بود: در پی بررسی‌های آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و داروی سازمان غذا و دارو، این سازمان دستور ریکال (جمع‌آوری دارو از سطح عرضه) برخی از سوسپانسیون‌های خوراکی کوآموکسی کلاو را صادر کرده است.

وی علت جمع‌آوری این داروها، غیرقابل قبول بودن لحاظ آزمون تعیین ماده موثره، عنوان شده است.

این مسئول گفته بود: مردم نگران نباشند. ممکن است میزان ماده موثره موجود در این بچ دارو، کافی نبوده باشد یا نتایج تست‌ها منطبق بر استانداردهای در نظر گرفته شده نباشد. ریکال داروها امری روتین است.

پس از انتشار این خبر، خبرنگار عصرهامون برای پیگیری این موضوع در تماسی که با حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی داشت، وی بیان کرد: در هفته های گذشته 50 تن داروی وارداتی از هند وارد کشور شده است که پس از بررسی های سازمان غذا و دارو یکی از این اقلام دارویی به نام کوآموکسی کلاو آزمون تعیین ماده موثره قابل قبول نبوده و تصمیم گرفته شد این دارو از سطح مراکز عرضه جمع آوری شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 25962

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/25962/ماجرای-داروهای-قاچاق-داروخانه-های-سیستان-بلوچستان

شستون
  https://shastoon.ir