خطبه های نماز جمعه سراوان

غفلت، عامل شکست انسانها/بسیج شجره طیبه ای از خوبی ها

4 آذر 1401 ساعت 14:55

امروز انقلاب اسلامی پیشرفتهای بسیاری داشته، چیزی که آنها نمی خواهند و از آن میترسند، این پیشرفت بسیار پرسرعت است و این پیشرفت آنها را عصبانب مب کند و موجب شده تا با تمام قدرت علیه این نظام اقدام کنند و امروز این جنگ ترکیبی را راه بیاندازند و میخواهند این استقلال و عزتی که به دست آمده را بگیرند، نمی توانند بپذیرند که یک کشور اسلامی با ندای دین این پیشرفتها را داشته باشد آن هم کشوری که در مقابل آنها قرار گرفته است.


به گزارش شستون؛ حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه این دنیا محل امتحان و آزمایش الهی است گفت: مسلمانی بودن آدابی دارد، اگر انسان در زندگی اصول و خط قرمزی نداشته باشد، مسلمانی وجود نخواهد داشت، و هر انسان مسلمان باید یک خط قرمز برای خود داشته باشد و از آن عبور نکند، چرا که آزمایش الهی برای همه ما صورت میپذیرد، کشاورز به شیوه خود کارمند، کاسب، پزشک، و غیره همه در هر جایگاهی که هستند مورد آزمایش الهی قرار میگیرند.

امام جمعه سراوان افزود: در این دنیا لذت هایی وجود دارد که ممکن است انسان فریب بخورد، لذت های شهوانی و لذت های مادی اگر به سراغ انسان بیاید انسان را از مسیر مسلمانی خارج میکند، ابزارهای فریبنده جلوی روی ماست و یکی از عواملی که انسان را در دام می اندازد غفلت است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری گفت: در هفته های قبل شاهد حضور هیئتی از طرف مقام معظم رهبری بودیم، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری و نماینده ولی فقیه بودیم که حضور این هیئت در استان و این شهرستان برکات بسیاری داشت، با مردم و علما دیدار و گفتگو شد و هم عفوی برای کسانی که دچار فریب شده اند و همینطور افرادی که بی گناه کشته شده اند شهید اعلام شوند.

وی ادامه داد: یکی از شگردها و ترفندهای دنیای غرب آزادی و دموکراسی است، با این واژه ها هدف خود را دنبال می کنند تا بتوانند به خواسته خود برسند و با به گل نشاندن کشورهای دیگر خود را ثروتمند کنندف همانگونه که دیدید به بهانه نبود آزادی و دموکراسی بیست سال افغانستان را اشغال کردند و آن کشور را غارت کردند، و به هدف خود رسیدند.

بامری خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی پیشرفتهای بسیاری داشته، چیزی که آنها نمی خواهند و از آن میترسند، این پیشرفت بسیار پرسرعت است و این پیشرفت آنها را عصبانب مب کند و موجب شده تا با تمام قدرت علیه این نظام اقدام کنند و امروز این جنگ ترکیبی را راه بیاندازند و میخواهند این استقلال و عزتی که به دست آمده را بگیرند، نمی توانند بپذیرند که یک کشور اسلامی با ندای دین این پیشرفتها را داشته باشد آن هم کشوری که در مقابل آنها قرار گرفته است. 

وی ادامه داد:  دشمن از گسل های قومی و مذهبی استفاده میکند و با دروغگویی و کشته سازی میخواهد ذهن مردم را از انقلاب دور کند. باید این را بدانیم که ملت ایران ترک و لر، کرد و بلوچ، فارس و غیره همه در یک کشتی سوار هستیم و دشمن میخواهد به این کشتی آسیب بزند و آن را سوراخ کند، که این عمل موجب غرق شدن همه می شود لذا باید دقت و بصیرت بیشتری در این مسائل داشته باشیم. اگر حرفی و اعتراضی وجود دارد نباید توهین بشود و به اموال عمومی و خصوصی آسیب زده شود و ترور صورت بگیردف البته مردم نیستند که این کارها را میکنند ولی دشمن از این شرایط استفاده میکند و این خسارت ها و ترورها را انجام می دهد.

امام جمعه سراوان ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بسیج شجره طیبه ای است که همه خوبی ها که در آن نهفته است و اگر فرهنگ و روحیه بسیجی باشد جوانان ما پاکترین و مومن ترین انسانها می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری در پایان خطاب به مردم فهیم و انقلابی سراوان گفت: در طول تاریخ مردم این شهرستان سنبل وحدت بوده اند و انقلابی ترین افراد در سراوان هستند، امروز دشمن ما به دنبال این است که این فضایل و ارزشها را از ما بگیرد و ما باید آگاه باشیم و دشمن را همراهی نکنیم، پدران و مادران نسبت به فرزاندان خود دقت کنند، آموزش و پرورش نسبت به دانش آموزان توجه داشته باشند و علما و صاحبان تریبون باید برای مردم روشنگری و بصیرت افزایی کنند. 

انتهای پیام/


کد مطلب: 25975

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/25975/غفلت-عامل-شکست-انسانها-بسیج-شجره-طیبه-خوبی

شستون
  https://shastoon.ir