800
۰
رئیس دامپزشکی سراوان:

تب کریمه کنگو، مهم ترین بیماری مشترک بین انسان و حیوان/ تهیه دام از مراکز مورد تایید دامپزشکی

رئیس دام پزشکی سراوان گفت: مردم سراوان دام های خود را از مراکز مورد تایید دام پزشکی تهیه کنند.
ghdsfg
ghdsfg
حمید درازهی رئیس دامپزشکی سراوان در گفت و گو با خبرنگار شستون با بیان اینکه در عید سعید قربان عملیات نظارتی و سم پاشی بر روی دام ها انجام می شود، گفت: مردم از خرید دام های کنه دار خودداری کنند.
وی میدان کوزه، جمعه بازار سراوان، میدان دام و فلکه شهید میرمرادزهی بخشان را مراکز مورد تایید دامپزشکی برای خرید دام دانست و افزود: این مراکز جهت جلوگیری از تردد دام در خیابان ها و معابر در نظر گرفته شده است.
رئیس دامپزشکی سراوان با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو یکی از مهم ترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوان است، بیان داشت: این بیماری در دام علایم ندارد.
وی در ادامه گفت و گو با اشاره به اینکه دام های سنگین در سراوان از مراکز مجاز تهیه می شوند، تصریح کرد: هماهنگی های لازم جهت جلوگیری از ورود دام های قاچاق انجام شده است.
درازهی با بیان اینکه از استان های هم جوار مانند خراسان جنوبی دام وارد سراوان می شود، تصریح کرد: با وارد کردن دام سبک از استان های هم جوار در عید سعید قربان با مشکل کمبود دام سبک مواجه نخواهیم بود.
وی در ادامه بیان داشت: در روز عید سعید قربان  تشکیل پایگاه های ثابت و سیار را در شهرستان سراوان خواهیم داشت.
حمید درازهی رئیس دامپزشکی سراوان با بیان اینکه کشتار دام در کشتارگاه ها به صورت رایگان انجام می شود، گفت: در صورت مشاهده مورد مشکوک یا گوشت تغییر رنگ یافته به  شماره های 37622300 و37622301 تماس بگیرید.
وی بیان داشت: مردم سراوان جهت جلوگیری از شیوع بیماری های دامی، کشتار دام را در کشتارگاه ها انجام دهند.
درازهی رئیس دامپزشکی سراوان ضمن تبریک به مناسبت عید سعید قربان گفت: توصیه ما به مردم این است که از خرید دام های لاغر، دارای لنگش، دارای کچلی و ترشحات خود داری کرده و دام ها را در معابر و منازل  ذبح نکنند.
انتهای پیام/1675
 
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 2598
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *