800
۲
خطیب نماز جمعه سراوان؛

حضرت فاطمه زهرا(س) الگویی جامع برای تمام ادوار

حضرت فاطمه زهرا(س) الگویی در تمام عرصه ها، برای زنان و مردان جامعه است و به خاطر جامع بودن شخصیت حضرت زهرا(س) است که به ایشان لقب سیده النساء العالمین می دهند.
حضرت فاطمه زهرا(س) الگویی جامع برای تمام ادوار
به گزارش شستون؛ حجت الاسلام و المسلمین علی قنبری امام جمعه موقت شهرستان سراوان در قطبه های نماز جمعه این هفته گفت: تقوای الهی به صورت کلی یعنی حریم و حقوق الهی را رعایت کردن، نسبت به خدا شرک نورزیدن و دستوراتش را اطاعت کردن و نسبت به دیگران هم حقوق انها را ادا کردن همانطور که دوست دارید حقوق شما را ادا کنند.


خطیب نماز جمعه افزود: نوعي ترس نيز در معناي تقوي لحاظ شده است و آن ترس از خروج از مسير بندگي و اطاعت حق است. انسان متقي پيوسته از اين كه از مسير خدا خارج شود هراس دارد؛ زيرا او كه عاشق كمال و قرب الهي است در اين صورت خود را خسارت زده و زيان ديده خواهد يافت.


حجت الاسلام و المسلمین قنبری با اشاره به اینکه ویژگی ها و رفتار حضرت زهرا(س) برای بانوان جامعه امروز ما پر از پیام و سرشار از زندگی امید بخش است، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) الگویی در تمام عرصه ها برای زنان و مردان جامعه است و به خاطر جامع بودن شخصیت حضرت زهرا(س) است که به ایشان لقب سیده النساء العالمین می دهند. حیا، عفت، فعالیت اجتماعی، سیاسی، جریان شناسی، امام شناسی و سایر موارد حضرت می تواند برای ما الگو باشد و باید در این عرصه ها فرهنگ سازی داشته باشیم. 


وی خاطرنشان کرد: باید ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) را بررسی کنیم و شاخص‌ها و الگوهایی که می‌تواند برای تمام افراد الگو باشد را معرفی کنیم. اولین ویژگی اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) ادب ایشان در برابر خداوند، حضرت رسول (ص) و حضرت علی (ع) و ... است. حضرت فاطمه زهرا (س) در تمام معاشرت‌ها و امور زندگی ادب را  رعایت می‌کردند و همین ویژگی بود که ایشان را الگوی زنان و مردان قرار می‌دهد. اگر ما بتوانیم همین یک ویژگی را از حضرت فاطمه زهرا (س) کسب کنیم زندگی‌ها به سمت‌وسوی دیگری پیش می‌رود و اخلاق‌محور می‌شود.


امام جمعه موقت سراوان اضافه کرد: دومین ویژگی حضرت، امام‌شناسی ایشان است. حضرت فاطمه زهرا (س) در خانه ننشست و از امام زمانش حمایت کرد. حضرت نه به خاطر این‌ که حضرت علی (ع) همسرش بود از ایشان دفاع کرد، بلکه دلیل اصلی حضرت،  دفاع و حمایت از امام زمانش بود. ایشان شناختی که از امام زمانش کسب کرده بود را به سایرین نیز نشان می‌داد.


امروز جمعه 18 آذر ماه روزی است که در سال 1370 از طرف سازمان ملل، عراق به عنوان مقصر و آغاز کننده جنگ تحمیلی شناخته و معرفی شد.

شنبه 19 آذر روز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1363

یکشنبه 20 آذر شهادت آیت الله دستغیب سومین شهید محراب به دست منافقان در سال 1360


 
جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 26016
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *