800
۲
خطیب نماز جمعه سراوان؛

تقوای الهی راه نجات انسانها/امنیت، بزرگترین نعمت الهی

امروز دشمن با تمام توان و ابزار خود علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام نموده و میخواهد امنیت کشور را برهم بزند، اگر ما قدر این امنیت و نعمت را ندانیم قطعا از ما گرفته خواهد شد.
تقوای الهی راه نجات انسانها/امنیت، بزرگترین نعمت الهی
به گزارش شستون؛ حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تقوای الهی گفت: بر طالب تقوی و قرب الهی فرض است که باور دینی و ایمان خویش را به خدای متعال و حقانیت بعثت انبیاء و دین الهی و کتاب آسمانی از طریق مطالعه و تفکر در حوزه های معرفتی و بینش دینی تقویت نماید. رعایت تقوا عملی است که برخاسته از ایمان انسان است و آدمی تا ایمان قوی و شناخت شفافی نسبت به حقایق هستی و اعتقادات دینی نداشته باشد، ضامن اجرایی نخواهد داشت.


حجت الاسلام و المسلمین بامری با توجه به آیه 35 سوره احزاب ادامه داد: اگر انسان بخواهد متقی شود و در مسیر خداوند متعال قرار بگیرد باید به این ویژگی ها توجه کند، همانا کلیه مردان و زنان مسلمان و مردان و زنان با ایمان و مردان و زنان اهل طاعت و عبادت و مردان و زنان راستگوی و مردان و زنان صابر و مردان و زنان خدا ترس خاشع و مردان و زنان خیر خواه مسکین نواز و مردان و زنان روزه‌دار و مردان و زنان با حفاظ خوددار از تمایلات حرام و مردان و زنانی که یاد خدا بسیار کنند، بر همه آنها خدا مغفرت و پاداشی بزرگ مهیا ساخته است.


خطیب نماز جمعه امنیت در کشور را یک نعمت دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران یکی از امن ترین کشورها در دنیا بوده و هست، و ما باید این را بدانیم که این امنیت به سادگی بدست نیامده است.


وی ادامه داد: حفظ امنیت کشور ما در مقابل کشورهای همجوار و همسایه که شاهد ناامنی های بسیاری در این کشورها هستیم کار سخت و دشواریست، اما با وجود مجاهدان مومن و انقلابی در کشور که شبانه روزی برای حفظ امنیت ما در حال تلاش هستند دشمن در ایجاد ناامنی تا به امروز ناکام مانده است.


حجت الاسلام و المسلمین بامری امنیت را جزو اساسی ترین نعمت ها دانست و خاطر نشان کرد: امروز دشمن با تمام توان و ابزار خود علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام نموده و میخواهد امنیت این کشور اسلامی را برهم بزند، اگر ما قدر این امنیت و نعمت را ندانیم قطعا از ما گرفته خواهد شد.


وی با بیان اینکه حفظ وحدت یکی از پایه های امنیت است گفت:
 از آنجايي كه دشمنان اسلام با اختلاف‌افكني ميان مذاهب مختلف به ويژه شيعه و سني، درصدد پيشبرد مطامع سلطه‌جويانه خود هستند؛ لزوم حفظ وحدت امت پيامبر عظيم‌الشأن اسلام (ص) همواره مورد توجه قرار داشته و همين باورهای مشترک فراوان، زمینه ساز وحدت بین مسلمانان می باشد که باید همه به آن ها اهتمام ویژه ای داشته باشيم تا دست ابرقدرت ها و بدخواهان اسلام از ایجاد اختلاف و فرصت طلبی کوتاه گردد.


امام جمعه شهرستان سراوان در پایان افزود: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و وجود نیازمندان و یتیمانی که پوشاک و اقلام مناسب سرما را ندارند لازم است همه ما به این موضوع توجه داشته باشیم و در هر حد و اندازه ای که می توانیم به این نیازمندان کمک کنیم.


انتهای پیام/
 
 
جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 26027
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *