800
۰
امام جمعه اهل سنت مهرستان عنوان کرد

شرایط واجب شدن قربانی در بین اهل سنت

امام جمعه اهل سنت مهرستان گفت: قربانی کردن به حج ارتباطی ندارد و هر کسی که توانایی مالی داشت و سرمایه مایحتاج زندگیش از 20 مثقال طلا یا 140 مثقال نقره بیشتر باشد، قربانی کردن بر او واجب می شود.
مولوی مهرستان
مولوی مهرستان
 به گزارش شستون؛ به نقل از با مهرستان، مولوی عبدالخالق حسین زهی با بیان اینکه سنت حسنه قربانی کردن در بین اهل سنت واجب  است، اظهار کرد: سنت حسنه قربانی کردن در بین اهل سنت، یک واجب است و البته واجب بودن این امر شرایطی دارد.
وی با اشاره به شرایط قربانی کردن، خاطر نشان کرد: در روز عید قربان و بعد از اتمام نماز عید، مردم می توانند قربانی های خود را ذبح کنند و آن دسته از افرادی که در محل آنها نماز عید برپا نمی شود مانند عشایر و ... نیز می توانند بعد از خواندن نماز صبح و بعد از طلوع آفتاب،  اقدام به انجام عمل قربانی نمایند.
وی تقسیم و توزیع گوشت قربانی را مستحب دانست و تصریح کرد: از نظر شرع مستحب است گوشت قربانی به سه قسمت تقسیم شود، یک سوم براى اعضای خانواده، یک سوم آن بین نیازمندان و فقرا توزیع شود و یک سوم دیگر آن به عنوان هدیه میان دوستان و آشنایان توزیع گردد.
امام جمعه اهل سنت مهرستان، خاطرنشان کرد:  در روز عید قربان اگر قربانی  بین فقرا و نیازمندان توزیع شود اجر و ثواب بیشتری دارد و بهتر است سفره تمام مسلمین در این روز رنگین و پربرکت باشد.
مولوی حسین زهی با بیان اینکه قربانی کردن مختص به روزهای دهم، یازدهم  و دوازدهم ذی الحجه می باشد، یادآور شد: بهتر است روز دهم ذی الحجه ذبح قربانی صورت گیرد.
انتهای پیام
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 2619
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *