800
۰
یادداشت/

کنفرانس چچن نقطه عطفی در جهان اسلام

شدت جراحت وارده به بدنه اسلام سعودی و اسلام تکفیری از ناحیه این کنفرانس به حدی بود که هم اکنون بعد از اتمام این کنفرانس همچنان آتش خشم مفتی های تکفیری زبانه می‌کشد.
محمد اسماعیلی
محمد اسماعیلی
به گزارش شستون، متن یادداشت محمد اسماعیلی دهقی کارشناس مسائل سیاسی با عنوان "کنفرانس چچن نقطه عطفی در جهان اسلام" به شرح ذیل می باشد:
در شرایطی که فرقه ضاله وهابیت چتر سنگین و وهن الود خود را بر همه مناطق اهل سنت کشیده است و قدم به قدم سیاست های صهیونیسم بین الملل را در کشور های اسلامی به مرحله اجرا می‌گذارد این کنفرانس خط قرمزی بود که میان اهل سنت و گروه های تکفیری کشیده شد.
این کنفرانس با هدف شناسایی و معرفی هویت اهل سنت و جماعت، با حضور شمار زیادی از علمای اهل سنت به‌ویژه احمد الطیب شیخ الازهر مصر به‌میزبانی گروزنی پایتخت چچن و با حضور علما و اندیشمندان ارشد اهل سنت جهان اسلام از مصر،‌ سوریه، اردن، سودان و اروپا برگزار شد.
این کنفرانس سه‌روزه روز شنبه 27 آگوست با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد. شیخ شوقی علام مفتی اهل سنت مصر، شیخ  اسامه الزهری مشاور رئیس جمهور مصر و معاون کمیسیون دینی پارلمان این کشور، شیخ علی جمعه مفتی سابق مصر، شیخ عبدالفتاح البزم مفتی دمشق از جمله شخصیت‌های مهم شرکت کننده در این کنفرانس بودند.
شدت جراحت وارده به بدنه اسلام سعودی و اسلام تکفیری از ناحیه این کنفرانس به حدی بود که هم اکنون بعد ازاتمام این کنفرانس همچنان آتش خشم مفتی های تکفیری زبانه می‌کشد و هزاران پیام رسانه ای از ناحیه گروه های تکفیری در رسانه های مختلف و خصوصا فضای مجازی منتشر شده است.
با دیده انصاف باید عصبانیت بیش از اندازه گروه های سلفی را از این نشست مذهبی کاملا بجا و بر حق تحلیل کرد چرا که این کنفرانس در واقع خط بطلانی بود بر همه آنچه که گروه های تکفیری در سال های اخیر اندوخته بودند و امید میرود در آینده نزدیک این کنفرانس منشا اثرات بسیار ارزشمندی در جهان اسلام باشد.
یکی از مهمترین دلایل عصبانیت و خشم سعودی ها و مفتی های سلفی ماهیت علمی و غیر سیاسی این کنفرانس بود. به عبارت دیگر برچسب سیاسی زدن به این کنفرانس که با حضور علمای تراز اول اهل سنت برگزار گردید کاری بس دشوار و غیر ممکن می‌نماید چرا که افراد شرکت کننده در این کنفرانس به هیچ عنوان سبقه و جایگاه سیاسی نداشته و دارای شان و منزلت علمی و فکری بودند.
وقت آن رسیده است دیگر علمای اهل سنت نیز که به هر دلیل موفق به شرکت در این کنفرانس نشدند با تاسی نسبت به برگزاری این کنفرانس قدم در راهی بگذارند که این انجمن علمی آغازگر آن بود و تلاش کنند در ادامه این کنفرانس در همه کشورهای اسلامی با برگزاری نشست ها و همایش های تخصصی و علمی مسیر خود را از مسیر خونبار و وهن آلودی که وهابیت بر جای گذاشته است جدا کنند.
امروزه تبلیغات و جنگ افروزی فرزندان فرقه وهابیت که همان گروه های تکفیری هستند باعث شده است چهره اسلام در نزد غیر مسلمانان متحمل ضربات سهمگینی شود و متاسفانه مانعی شده است در مسیر امواج اسلام خواهی و رشد اسلام گرایی در سرتاسر جهان و به همین خاطر لازم است همه رسانه های متعلق به جریان اهل سنت و مذاهب چهارگانه اهل سنت برائت و بیزاری خود را نسبت به جریان های تکفیری بیش از گذشته اعلام نمایند.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 2634
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *