تدریس خیری یک سرباز معلم نتیجه داد؛

رکورد 100‌درصد قبولی کنکور95 برای یک کلاس عشایری در بخش سوسن ایذه

25 شهريور 1395 ساعت 15:21

کنکور فنی حرفه‌ای امسال یک رکورد عجیب و خارق العاده برای شهرستان ایذه و استان خوزستان رقم زد.


به گزارش شستون به نقل از عصر ایذه:تمامی نوزده دانش آموز سال سوم رشته مکانیک هنرستان شبانه‌روزی کارون بخش سوسن ایذه در کنکور فنی حرفه‌ای امسال موفق به قبولی در دانشگاه دولتی شدند.
مسلماً آمار صددرصد قبولی کنکور دانش آموزان یک کلاس آن‌هم در یک شهرستان محروم، در یک بخش دورافتاده و عشایر نشین، رکورد بی‌نظیری نه تنها در خوزستان، بلکه در کشور است.
این موفقیت باعث شد تا با معلم این دانش آموزان و رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر ایذه گفتگویی داشته باشیم.
بدون شک زحمات دانیال سرقلی نوترکی که از ابتدای سال تحصیلی 95–94 به‌عنوان سرباز معلم در این هنرستان مشغول به فعالیت شد، در کسب این موفقیت تأثیر به سزایی داشت.
وی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر ایذه بابیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی 95_94 در مدارس روستایی بخش سوسن به‌عنوان سرباز معلم مشغول به خدمت شدم اظهار داشت: چند روز اول خدمت خود را در یکی از روستاهای دورافتاده سوسن تدریس کردم و پس‌ازآن به هنرستان کارون این بخش منتقل شدم.
 
 photo_2016-09-09_15-23-38
دانیال سرقلی با اشاره به مشکلات فراوان روحی و کمبود انگیزه این دانش آموزان، عنوان کرد: پس از مدتی تدریس در این هنرستان و دیدن مشکلات روحی و شخصی برخی دانش آموزان، تصمیم گرفتن علاوه بر تدریس، بر روی مسائل تربیتی و روانشناسی آنها آموزان کارکنم.
این معلم جوان در ادامه به تدریس خیری خود علاوه بر 20 ساعت تدریس قانونی در هفته اشاره کرد و گفت: در طول هفته 20 ساعت به‌عنوان خیری با این دانش آموزان هم بر روی مسائل درسی و هم اخلاقی و انگیزشی کار می‌کردم.
وی ادامه داد: برخی از این دانش آموزان کاملاً بی‌انگیزه بودند و حتی نمی‌خواستند در کنکور شرکت کنند که با مشاوره و کار مستمر توانستند این موفقیت را کسب کنند.
سرقلی در پایان ضمن تشکر از زحمات مجید باقری رئیس آموزش‌وپرورش عشایر ایذه، محمد نیازپور و یوسف سعیدی مدیر و معاون هنرستان کارون، عنوان کرد: بدون شک اگر زحمات و حمایت‌های این عزیزان نبود این موفقیت به‌دست نمی‌آمد.
رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر ایذه نیز در گفت‌وگویی مجزا با خبرنگار ما اظهار داشت: از مجموع 205 معلم عشایر که در نقاط مختلف شهرستان ایذه مشغول به فعالیت هستند، تعداد 12 نفر سرباز معلم هستند.
مجید باقری در ادامه ضمن تحسین فعالیت دانیال سرقلی نوترکی، تصریح کرد: این معلم خیر در هفته نزدیک به 20 ساعت تدریس رایگان و خیرخواهانه برای این دانش آموزان انجام می‌داد، که همین امر باعث این موفقیت ارزشمند شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این موفقیت در خوزستان بی‌نظیر و کم‌سابقه بود، عنوان کرد: در این راستا نیز اداره‌ی ما در حد توان، لوازم تجهیزات موردنیاز را برای این دانش آموزان هنرستان فراهم کرد.
رئیس اداره آموزش‌وپرورش عشایر ایذه در پایان ضمن قدردانی از قنبری، مدیر آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان، گفت: برای همکاران فرهنگی که قصد تدریس خیری داشته باشند، تمام توان خود را به‌کار خواهیم گرفت.
اسامی دانش آموزان و دانشگاه قبول شده این هنرستان به شرح زیر می باشد:
پویا هنرجو: چمران
علیرضاترابی: چمران
مسلم بهمنی: دولتی بروجن
یونس سرملی: دولتی بروجن
عباس سرملی: دولتی بروجن
ذوالفقارجابری: دولتی ملایر
ایمان عالی محمودی: چمران
حافظ کریمی: دولتی بروجن
کوروش سعیدی: دولتی بروجن
احمد بندانی: دولتی کرمان
فرشاد کی شمس: چمران
رامین انصاری: دولتی بروجن
عباس کی شمس: دولتی بروجن
فرشاد سعیدی: دولتی کرمان
بهروز مولایی: دولتی زرند
حسین میرزایی: دولتی کرمان
علی سرملی: دولتی بروجن
پوریا بندانی: دولتی بروجن
ایمان سعیدی اکبر: دولتی بروجن
انتهای پیام/


کد مطلب: 2697

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/2697/رکورد-100-درصد-قبولی-کنکور95-یک-کلاس-عشایری-بخش-سوسن-ایذه

شستون
  https://shastoon.ir