800
۰
رییس پلیس راهور شهرستان خاش:

راهوران محله؛ چشم پلیس و کلید ایمنی جاده های روستایی هستند/ عدم استاندارد بودن محورها و جاده ها مهمترین عامل تصادفات در استان است

رییس پلیس راهور شهرستان خاش گفت: راهوران محله؛ چشم پلیس و کلید ایمنی جاده های روستایی هستند که حضور این افراد در روستاها کمک شایانی به رفع مشکلات و معضلات در محورها و نیز کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از سوانح می کند.
راه
راه
به گزارش شستون، به نقل از تفتان ما، سروان یوسفی در همایش راهوران محله شهرستان خاش، اظهار کرد: راهوران محله بازو، چشم و همکار پلیس هستند و این قشر از جامعه در حکم بسیجیان پلیس و بازو و معتمد نیروی انتظامی و مستلزم یکسری باید ها و نبایدها نیز است.
وی تصریح کرد: هدف از تشکیل این جلسه آگاهی بخشی به راهوران و دهیاران است و با کمک این قشر از جامعه که بعنوان راهوران افتخاری کارت شناسایی تحویل گرفته و امیدواریم حوادث جاده ای کمتری را شاهد باشیم .
* عدم استاندارد بودن محورها وجاده ها مهمترین عامل تصادفات در استان است
یوسفی بیان کرد: عدم استاندارد بودن محورها وجاده ها از مهمترین مسائلی است که منجر به تصادفات بیشتر در این محورها می شود و ما جزء راه های هستیم که جاده استاندارد نداریم.
وی با بیان اینکه تردد و عبور و مرور خودروهای سوخت کش و قاچاق انسان مهمترین عالم افزایش تصادفات است، گفت: حضور راهوران در روستاها سبب رفع معضلات محورها و کاهش خسارات جانی و مالی سوانح رانندگی در محورهای فرعی می شود.
* بیشتر تصادفات در مسیرهای فرعی روستایی رخ می دهد
رییس پلیس راهور شهرستان خاش با بیان اینکه بیشتر تصادفات در مسیرهای فرعی روستایی رخ می دهد، خاطرنشان کرد: راهوران باید با استفاده از آموزش ها نسبت به رفع معضلات و نواقص مسیرهای روستایی اقدام کنند.
وی با بیان اینکه علماء و روحانیون نقش بسزایی در افزایش آگاهی رانندگان دارند، گفت: راهواران باید با اطلاع رسانی در مدارس و نیز علماء و روحانیون از طریق تریبون مساجد نسبت به افزایش آگاهی رانندگان روستائی اقدام و کاهش تصادفات را در دستور کار قرار دهند و نبود خط کشی و تابلوهای راهنمایی را به پلیس و دیگر دستگاه های متولی گزارش دهند.
* اکثر محورهای مواصلاتی استان کنترل سرعت توسط دوربین‌ها انجام می شود
وی گفت: بر اساس تصمیمات تازه اتخاذ شده در اکثر محورهای مواصلاتی استان کنترل سرعت و جلوگیری از تخلفات رانندگی توسط دوربین‌ها و سامانه مانیتورینگ انجام می شود و بنابراین در محورها وجود فیزیکی پلیس و خودروهای پلیس محدود خواهد بود و افرادمتخلف باکنترل از راه دور زیر نظر قرارمی گیرند و قبوض جریمه نیز با پست در درب منازل تحویل شان می شود.
یوسفی با اشاره به قانون گریزی برخی از افراد جامعه، اذعان کرد: قانون گریزی رانندگان سبب خسارات زیادی برای افراد شده و علاوه بر خانواده فرد کشته شده سایر خانواده ها نیز با این مشکل درگیر هستند.
* 60 نفر از دهیاران شهرستان خاش با نیروی انتظامی همکاری دارند
مسئول امور عمرانی و دهیارهای فرمانداری خاش نیز در ادامه این همایش، با بیان اینکه 60 نفر از دهیاران شهرستان با نیروی انتظامی همکاری دارند و بعنوان راهور معرفی شده اند، اظهار کرد: تمامی دهیاران با تمام وجود جهت کاهش امار تصادفات و سوانح در مسیر های فرعی روستایی آمادگی دارند.
مرتضی شیرخوانی با بیان اینکه این همایش ها باید در مراکز بخش ها برگزار شود، گفت: باید تمامی محورهای فرعی روستایی بررسی و نواقص موجود در راه ها برطرف شود.
* با فعالیت دهیار‌ها خسارات در راه‌های روستایی کاهش می یابد
وی بیان کرد: با فعالیت دهیار‌ها و آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به اهالی روستا خسارات در راه‌های روستایی ان شاالله کاهش می یابد.
وی خاطر نشان کرد: عبور و مرور ماشین آلات کشاورزی در محورها نیز علاوه بر خسارات و آسیب رساندن به علایم هشدار دهنده باعث وقوع حوادث خواهد شد.
شیرخوانی اظهارکرد: تردد زیاد خودروهای حامل سوخت قاچاق و خودورهای متخلفی که پلاک ندارند و یا از پلاک مخدوش استفاده می کنند بعنوان معضلات عمده درمحورهای مواصلاتی استان محسوب می شوند که در این راستا دهیاران بعنوان یاوران پلیس باید با این قبیل افراد و خانواده های آنان صحبت کنند و این افراد را بر رعایت قوانین برای حفظ جان خودشان و سایر افراد جامعه تشویق و ترغیب کنند.
گفتنی است؛ در ادامه این همایش هریک از دهیاران به بیان مشکلات و معضلات راه های روستایی پرداختند.
انتهای پیام/3028
 
چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 2920
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *