در صحن علنی مطرح شد؛

مطهری: در ادای کلمات نباید از اقتدار مجلس کاسته شود/ظریف:قصد توهین نداشتم عذرخواهی می کنم

11 مهر 1395 ساعت 13:30

وزیر خارجه گفت: قصد توهین به نمایندگان نداشتم اما اگر کسی برداشت توهین‌ دارد بنده عذرخواهی می‌کنم.


به گزارش شستون، علی مطهری که در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 11 مهرماه) در غیاب لاریجانی، ریاست جلسه را بر عهده داشت، پس از اظهارات وزیر امور خارجه و جواد کریمی قدوسی گفت: صحبت‌هایی از وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس مطرح شد شاید تحقیر مجلس و نمایندگان تلقی شود بنابراین نباید کلماتی به کار برده شود که از اقتدار مجلس کاسته شود، مثلا جمله‌ای را وزیر امور خارجه مطرح کردند که برای حفظ احترام اجازه نخواهم داد که هیچ یک از همکارانم در صحن مجلس مورد سوال قرار گیرند
وی افزود: هر نماینده‌ای آزاد است که در خصوص همه مسائل کشور اظهارنظر کند بنابراین ما این موارد را سهواللسان تلقی می‌کنیم و نمی‌گوییم که وزیر امور خارجه در این خصوص عمدی داشته است.
مطهری ادامه داد: نمایندگان در طرح سوال نباید به گونه‌ای رفتار کنند که تلقی نیت سیاسی شود و هر نیتی که داشته باشند می‌توانند آزادانه حرف خود را مطرح کند.
نایب ریئس مجلس گفت: وزیر امور خارجه نیز یادداشتی را به هیأت رئیسه مجلس داد که اگر عرایض بنده را به دقت گوش کنید، توهینی به نمایندگان نشده است اما اگر کسی برداشت توهین‌ دارد بنده عذرخواهی می‌کنم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


کد مطلب: 2980

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/2980/مطهری-ادای-کلمات-نباید-اقتدار-مجلس-کاسته-شود-ظریف-قصد-توهین-نداشتم-عذرخواهی-می-کنم

شستون
  https://shastoon.ir