800
۰

گام‌های بلند موسسه رازی برای افزایش آزمایشگاه‌های مرجع جهانی در کشور

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: این موسسه با هدف تقویت تحقیقات و مبارزه با بیماری‌های عفونی در دام و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام درصدد افزایش تعداد آزمایشگاه‌های مرجع بین‌المللی است.
گام
گام
به گزارش شستون، به نقل از ایسنا، کیوان تدین با اشاره به اقدامات معاونت تحقیقات موسسه رازی برای تقویت تحقیق و پژوهش در این مجموعه اظهار کرد: موسسه رازی از بزرگترین مراکز کشور در زمینه تحقیقات دامپزشکی است و مسؤولیت سنگینی به عهده دارد.
وی افزود: یکی از بخش‌های تحقیقاتی این موسسه، وجود آزمایشگاه‌های تخصصی ملی رفرانس با فعالیت در زمینه تحقیق و تشخیص بیماری‌های انسان و دام است که از بخش‌های مهم موسسه به شمار می‌رود و با توجه به اهمیت این آزمایشگاه‌ها، در سه سال اخیر با درایت رئیس موسسه رازی، حجم زیادی از منابع انسانی و مالی برای توسعه آزمایشگاه‌ها اختصاص یافت.
دکتر تدین خاطرنشان کرد: به همین منظور از دو سال گذشته تاکنون با دعوت از 15 متخصص‌تراز اول جهان در عرصه دامپزشکی از کشورهای آلمان، دانمارک، فرانسه، استرالیا و آفریقای جنوبی و برگزاری نشست‌های فنی بین این متخصصان جهانی با مدیران و کارشناسان آزمایشگاه‌های رفرانس موسسه تلاش شد مراودات بین‌المللی موسسه رازی تقویت شود.
به گفته وی، این مراودات کمک می‌کند مراحل بعدی کار با همکاری و سرعت بیشتری طی شود.
معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی همچنین از انجام مکاتبه با وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی برای تسهیل این هدف خبر داد.
دکتر تدین با بیان اینکه موسسه رازی اکنون دارای یک آزمایشگاه مرجع بین‌المللی ثبت شده در OIE (سازمان جهانی بهداشت دام) است، افزود: افزایش این تعداد با هدف پاسخگویی به نیاز روزافزون کشور در زمینه بررسی، کنترل و مبارزه با بیماری‌های عفونی در دام  و هم در زمینه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که از معضلات اصلی کشور است، دنبال می‌شود.
انتهای پیام
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 3012
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *