800
۰
مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد سراوان:

برگزاری مراسم حلیم پزی در هشتم محرم توسط دانشجویان سراوانی

مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان از برگزاری مراسم حلیم پزی توسط دانشجویان در هشتم هشتم محرم در این دانشگاه خبر داد.
حلیم پزی
حلیم پزی
حجت الاسلام والمسلمین مهدی عودی جعفری مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان در گفت و گو با شستون ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به تمامی مسلمانان جهان بالاخص شیعیان، اذعان داشت: قلب ها و وجدان ها در ماه محرم دوباره بیدار می شوند و به تکاپو می افتند.
وی سیاه پوش کردن محوطه و ساختمان دانشگاه، برپایی ایستگاه صلواتی در ورودی دانشگاه، برگزاری مراسمات نوحه خوانی، سخنرانی و مرثیه سرایی و پخت حلیم توسط دانشجویان و اساتید در هشتم محرم را از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان و دفتر فرهنگ این واحد برشمرد و گفت: استقبال دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد سراوان در برگزاری مراسمات سوگواری ایام محرم بسیار پرشور است.
مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد سراوان افزود: برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع قیام امام حسین(ع) و برگزاری نشست های پرسش و پاسخ دانشجویی در خصوص عذاداری های محرم و قیام تاریخی حضرت ابا عبدالله حسین(ع) از برنامه های سال گذشته این واحد در ایام محرم بوده است.
حجت الاسلام و المسلین عودی جعفری قیام بزرگ امام حسین(ع) را در چند بعد سیاسی، معنوی، عاشقانه و الهی مورد بررسی قرار داد و خاطر نشان کرد: مسلمانان به دلیل اینکه شیفته و دلداده امام حسین(ع) هستند و به دلیل الهی بودن قیام عاشورا مراسمات سوگواری پرشوری به یاد رشادت ها و مشقت های آن حضرت و یارانش در صحرای کربلا، در سراسر جهان برگزار می کنند.
وی در پایان با اشاره به سخنرانی مرحوم مولوی عبدالعزیز که در گذشته امام جمعه اهل سنت زاهدان بوده است و در یکی از خطبه های نماز جمعه در خصوص قیام تاریخی امام حسین(ع) داشتند امام حسین (ع) با آن قیام تاریخی خود، امر به معروف و نهی از منکر را زنده نگاه داشتن و به مردم جهان فهمماندن که باید این رسالت را ادامه داد.
به گفته مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد واحد سراوان، مولوی عبدالعزیز در گوشه ای دیگر از سخانش گفته بود: اگر امام حسین قیام نمی کرد و با یزید وارد جنگ نمی شد ما نمیدانستیم که باید با انسان های ظاهر نما وارد جنگ شویم و در این راه خون، جان و مال خود را در طبق اخلاص قرار دهیم.
 
انتهای پیام/1319
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 3020
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *