800
۰
رئیس دامپزشکی سراوان:

دامپزشکی علم شناخت بیماری ها/کنترل فرآورده دامی از مزرعه تا سفره افراد وظیفه دامپزشکی

رئیس دامپزشکی سراوان گفت: کنترل دام و فرآورده های گوشتی از مزرعه تا سفره افراد وظیفه دامپزشکی است.
fgdsg
fgdsg
حمید درازهی رئیس دامپزشکی سراوان در گفت و گو با خبرنگار شستون با بیان اینکه دامپزشکی نقش ویژه ای در بهداشت فردی و اجتماعی دارد، گفت: دامپزشکی در کشور و دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه دامپزشکی علم شناخت بیماری ها است، افزود: دامپزشکی یک واحد نظارتی است که با عملیات واکسناسیون کار پیشگیری از بیماری را بر عهده دارد.
رئیس دامپزشکی سراوان کنترل و پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام، نظارت بر بهداشت عمومی در حفظ و ارتقای بهداشت دام و کنترل فرآورده های خام دامی را از وظایف دامپزشکی دانست و بیان داشت: شعار اصلی دامپزشکی دام سالم، غذای سالم و انسان سالم است.
وی در ادامه گفت و گو کنترل دام و فرآورده های گوشتی از مزرعه تا سفره افراد را یکی دیگر از وظایف مهم دامپزشکی عنوان کرد و اظهار داشت: کار سالم سازی بر عهده دامپزشکی است.
درازهی با اشاره به اینکه دامپزشکی با نظارت بر فرآورده های گوشتی و لبنی می تواند زمینه و بستر اقتصاد را فراهم کند، تصریح کرد: با نظارت می توانیم گوشت سالمی را صادر و در اشتغال زایی و کنترل بیماری های مشترک بین دام و انسان کمک کنیم.
وی با بیان اینکه در سراوان سه نفر دامپزشک مشغول به کار هستند، اذعان کرد: دامپزشکی سراوان دارای دوازده نیرو است.
حمید درازهی رئیس دامپزشکی سراوان در پایان با بیان اینکه مردم باید رعایت مسائل بهداشتی را داشته باشند، گفت: انتظار ما از مردم این است که دامپزشکی را یار و یاور خود دانسته و به دستور العمل های بهداشتی عمل کنند.
 
انتهای پیام/1675
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۲۲
کد مطلب: 3021
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *