800
۰
در نشست کارکنان دامپزشکی سراوان مطرح شد؛

۸۰۰ بیماری مشترک بین دام و انسان/دامپزشکی با ورود دام به کشور مخالف است/مرزنشینان شلاق مرزنشینی را به خود تحمل می کنند

فرماندار سراوان در نشست با کارکنان دامپزشکی گفت: دغدغه مرزنشینان ما این است که شلاق مرزنشینی را بر خود تحمل می کنند.
نبب
نبب
به گزارش شستون، به مناسبت هفته دامپزشکی جلسه ای با حضور درویش ناروئی فرماندار سراوان، حمید درازهی رئیس دامپزشکی سراوان، بزرگ زاده معاون عمرانی فرمانداری و جمعی از مدیران و کارکنان دامپزشکی در فرمانداری سراوان برگزار شد.

حمید درازهی رئیس دامپزشکی سراوان در این نشست با بیان اینکه هزار و 700 بیماری دامی در دنیا شناخته شده است، گفت: 800 بیماری مشترک بین دام و انسان هستند.
وی کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام، تأمین و حفظ دام، تأمین غذای سالم را از وظایف دامپزشکی دانست و اظهار داشت: انگل های دامی باعث کاهش دام و تولید می شوند.
رئیس دامپزشکی سراوان با اشاره به اینکه دامپزشکی با ورود دام به کشور مخالف است، تصریح کرد: مدیریت دام وارداتی وظیفه دامپزشکی است.
وی در پایان با بیان اینکه سم پاشی و واکسیناسیون دام توسط دامپزشکی بصورت رایگان است، گفت: در سال جاری 3 هزارو 383 رأس معاینه بالینی دام داشته ایم.

درویش ناروئی فرماندار سراوان در این نشست با اشاره به اینکه مرزنشینان حق دامپروری و کشاورزی را دارند، گفت: دغدغه مرزنشینان ما این است که شلاق مرزنشینی را بر خود تحمل می کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین تمرکز دامپزشکی روی کنترل بیماری های دامی است، اظهار داشت: با عدم نظارت و توجه کافی بر واردات دام در مرزها نظام غذایی کشور تحت تأثیر قرار می گیرد.
ناروئی فرماندار سراوان در پایان با بیان اینکه در سراوان هیچ شتری نباید بدون پلاک باشد، گفت: ما باید مانع ورود قاچاق شویم نه اینکه از تولیدات داخلی جلوگیری کنیم.
انتهای پیام/1675
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۲۹
کد مطلب: 3022
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *