800
۰
یک مسئول:

‌ارزش یک سال عمر به‌اندازه 3 برابر تولید ناخالص ملی است‌

‌معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: اگر ارزش اقتصادی عمر را مورد بررسی قرار دهیم، خواهیم دید ارزش یک سال از عمر هر شخص به‌اندازه 3 برابر تولید ناخالص ملی است.
کارشناس
کارشناس
به گزارش شستون‌، سید سعید اسکویی ‌در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، با بیان اینکه عمر یک سرمایه گران‌قدر است که خداوند به‌رایگان در اختیار ما قرار می‌دهد و باید مراقب آن بود، اظهار کرد: اگر ارزش اقتصادی عمر را مورد بررسی قرار دهیم، خواهیم دید ارزش یک سال از عمر هر شخص به‌اندازه 3 برابر تولید ناخالص ملی است.
وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که 42 درصد علل مرگ‌ومیر در استان قزوین مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است، یعنی طبق این بررسی آماری از هر 2 علت مرگ بالای 50 سال، یک نفر علت مرگش مشکل قلبی و عروقی بوده است.
اسکویی با بیان اینکه میانگین سن امید به زندگی در استان قزوین از 73 سال در سال 1383 به 77.3 سال در سال 1394 رسیده است، تصریح کرد: اگر کسی به هر علت زودتر از این سن فوت کند، فاصله آن تا سن امید به زندگی‌ عمر ازدست‌ رفته خواهد بود.
وی ادامه داد: وضعیت عمر ازدست‌رفته در استان قزوین به‌واسطه بیماری‌های قلبی و عروقی در یک سال 15 هزار سال، حوادث و سوانح 18 هزار سال و بیماری سرطان 8 هزار سال است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین یکی از مهم‌ترین عوامل جلوگیری از بیماری و مرگ را تصحیح تغذیه دانست و گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته در استان قزوین میزان مصرف روزانه برنج 121 گرم، نمک 15 گرم، روغن 45 گرم، مواد قندی 66 گرم، انرژی 2 هزار و 700  کیلوکالری و مصرف کلسیم 590 گرم است.
وی با انتقاد از غیراصولی بودن شیوه تغذیه، اضافه کرد: این آمار در حالی است که نیاز اصلی بدن به برنج 95 گرم، نمک 3 تا 5 گرم، روغن 45 گرم، مواد قندی 25 گرم، انرژی 2500 کیلوکالری و کلسیم 1000 گرم است.
این مسئول تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر ملاک انتخاب غذا از کیفیت به خوشمزگی و هزینه پایین آن تغییر پیداکرده و همین امر هم آسیب‌های زیادی را به دنبال دارد.
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۲۲
کد مطلب: 3027
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *