800
۰
رئیس سازمان بسیج رسانه:

در برنامه ششم توسعه حتی یک جمله هم درباره خبرنگاران نیامده است/ طرح «بیمه خبرنگاری» را به مجلس ارائه دادیم

رئیس سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه طرح بیمه خبرنگاری به مجلس شورای اسلامی ارائه شده‌است، گفت: سازمان بسیج رسانه هم‌چون مرشد چلویی که روزی در حد توان خود به کارگران بازاری خدمت کرد، آماده خدمت‌رسانی به خبرنگاران است.
بسیج رسانه
بسیج رسانه
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «مسعود بصیری» رئیس سازمان بسیج رسانه امروز سه‌شنبه (13 مهرماه) طی نشست خبری به مشکلات خبرنگاران پرداخت و اظهار داشت: خبرنگاران، پیام‌آورانی هستند که هرگز از خودشان سخنی به میان نیامده و مشکلات‌شان دیده نمی‌شود. آن‌ها مشکلات جاری در جامعه را پیگیری می‌کنند؛ اما هیچ‌کس پیگیر مشکلات خبرنگاران نیست.
رئیس سازمان بسیج رسانه در ادامه تصریح کرد: هر یک از مشاغل دارای صنفی هستند که از حقوق آن‌ها حمایت می‌کند، ولی خبرنگار این دغدغه را همیشه دارد که اگر از یک رسانه‌ای برود، چه آینده‌ای پیش روی قرار خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: همه مسئولان شعار عدالت می‌دهند؛ اما خبرنگاران به‌عنوان قشر کوچک از جامعه از حداقل حقوق محرومند. آن‌ها در چرخ‌دنده‌های برخی احزاب له می‌شوند. بعد از گذشت یک قرن از ورود رسانه به کشور، مشکلات خبرنگاران نه‌تنها حل نشده، بلکه همچنان رو به افزایش است.
بصیری به ایجاد یک مجمع صنفی قدرتمند در خصوص خواهران خبرنگار در سازمان بسیج رسانه خبر داد و گفت: این سازمان حمایت‌های مالی و معنوی در خصوص تشکیل صنف خواهران خبرنگار و پایان‌نامه‌های آن‌ها در خصوص خانواده را بر عهده می‌گیرد. همچنین در بحث ازدواج خبرنگاران نیز تسهیلاتی در نظر گرفتیم.
رئیس سازمان بسیج رسانه عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه حتی یک جمله هم در خصوص خبرنگاران اشاره نشده‌است. آن‌ها گویی در میان مسئولین متولی ندارند.
وی افزود: با توجه به اینکه مشکلات خبرنگاران به ویژه «بیمه» آن‌ها از دغدغه‌های سازمان است، پیشنهاد بیمه خبرنگاران را به مجلس شورای اسلامی داده و رایزنی با نمایندگان مجلس و معاونان پارلمانی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
رئیس سازمان بسیج رسانه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پیگیری‌های این سازمان به نتیجه خواهد رسید یا خیر، با اشاره به ماجرای «مرشد چلویی»، بیان داشت: این سازمان نیز هم‌چون مرشد چلویی که روزی در حد توان خود به کارگران بازاری خدمت کرد، آماده خدمت‌رسانی به خبرنگاران است. ما در حد امکان پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم؛ اما به نتیجه رسیدن آن به همکاری نمایندگان مجلس بستگی دارد.
بصیری خبرنگاران را «خبرسازان بی‌رسانه‌» دانست و گفت: همان‌طور که انتظار می‌رود خبرنگارها به دور از تعصب به جریان‌های حزبی و حفظ منابع ملی کشور خبر تهیه کنند، در مقابل نیز مسئولان باید بنیان‌های صنفی را تقویت کنند.
وی سخنان خود را با طرح سؤالی مبنی بر این که «آیا معاونت مطبوعاتی نماینده دولت است در میان خبرنگاران یا نماینده خبرنگاران است در میان دولتی‌ها؟» به پایان رساند.
 
انتهای پیام/
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 3078
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *