800
۰

حمله عربستان به یمن تعرض به انسانیت است/ افراطی گری عربستان انزجار جهانی به همراه دارد/ جوامع بین الملل برخورد قاطعی با عاملان جنایت کنند

حمله سعودی ها به یمن و کشته و زخمی شدن بیش از 500 نفر از مردم بی دفاع این کشور را واکنش و اعلام انزجار علمای اهل سنت هرمزگان را بهمراه داشت.
greg
greg
به گزارش شستون؛علمای اهل سنت هرمزگان در واکنش به حادثه دلخراش یمن تاکید کردند:عربستان با تندروی و افراطی گری ضربه سختی را به پیکر اسلام وارد کرده و جنایات آل سعود چیزی بجز روسیاهی و انزجار جهانی به همراه ندارد.
برادر کشی در دین اسلام جایگاهی ندارد
شیخ شافعی تشیخ ، امام جمعه روستای گیاهدان و مدیر مدرسه دینی اسماعیلیه  قشم با بیان اینکه پشت پرده همه این اقدامات تروریستی و جنایتکارانه همان صهیونیست جهانی متشکل از آمریکا اسرائیل و روباه مکار انگلیس خبیث است که دستشان آلوده به خون میلیونها مسلمان می باشد،گفت:بی شک  این عمل مذبوحانه و بیرحمانه که عده کثیری از مسلمانان را که هیچ گونه وسایل دفاعی هم نداشته اند نه تنها برای مسلمانان بلکه برای همه انسانها درد آور و مایه تاسف است .
وی با تاکید بر اتحاد و همبستگی امت اسلامی افزود:برادر کشی و آب ریختن به آسیاب دشمن در دین اسلام جایی ندارد لذا برای شهدای این حادثه از خداوند متعال علو درجات و برای مجروحان این واقعه شفای عاجل و برای بازماندگان صبر و استقامت و پایداری  و برای عاملین این جنایت اشد مجازات را خواستاریم .
افراطی گری عربستان ضربه سختی بر پیکر اسلام است
شیخ  محمد صدیق بهجت، عضو شورای روحانیت شهرستان بندرلنگه با بیان اینکه حوادث تروریستی دنیابه نام اسلام رقم خورد را  برگی از جنایات تندرویی دانست که با وابستگی به استکبار درصدد ضربه زدن به اسلام می باشد،گفت:کفار در صدد ضربه زدن به مسلمانان هستند و عربستان با تندروی و افراطی گری ضربه سختی را به پیکر اسلام وارد کرده اند و خون بسیاری از بیگاهانان را در لوای اسلام ریخته است.
آل سعود درصدد برهم خوردن اتحادمسلمانان است
شیخ احمد خنجی، امام جمعه اهل سنت پارسیان گفت:حمله به مردم بی دفاع یمن و حوادث منطقه  نمونه های از کارشکنی عربستان در دین است وآل سعود باید در انتظار عواقب الهی و جزای خدایی اقدامات خود باشد.
وی آل سعود را خادم استکبار جهانی دانست و افزود:سعودی ها در راه ضربه زدن به اسلام قدم بر می دارند و درصدد برهم خوردن اتحاد و اجتماع جهانی مسلمانان می باشند.
جوامع بین الملل برخورد قاطعی با عاملان جنایت کنند
احمد عالی زاده، رئیس شورای روحانیت اهل سنت بندرعباس حادثه خونین یمن را  دردی برای دنیای اسلام دانست و افزود:ریخته شدن خون انسان بی گناه مصیبتی بزرگ برای جامعه بشری است و بروز حادثه انسانی در ماه حرام جان گداز است.
رئیس شورای روحانیت اهل سنت بندرعباس افزود:دشمنان اسلام بالاخص رژیم صهیونیستی و رهبران بی لیلاقت برخی از کشورهای عربی با حملات تروریستی به دنبال تحقیر وایجاد وحشت در بین مسلمانان هستند.
عالی زاده با بیان اینکه که از جوامع بین الملل انتظارمی رود برخورد قاطعی با عاملان این جنایت داشته باشد، تصریح کرد: رهبران بذل برخی از کشورهای عربی که فقط به حفظ سلطنت خویش می اندیشند بیش از این به حمایت های استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی دل نبندند.
حمله عربستان به یمن تعرض به انسانیت است
حسین بازماندگان،امام جمعه اهل سنت بندرپل با اشاره به حمله تروریستی عربستان افزود: در هیچ آیین ، مسلکی و هیچ دین و مرامی جنایت علیه بشریت جایگاهی  ندارد  و از نظر انسانهای آگاه  و از منظر حقوقی و بشر دوستانه نسل کشی قبیح و زشت است .
وی این جنایت قبیح را نوعی نسل کشی دانست و افزود: این عمل نوعی تعرض به انسانیت و از بین بردن اشرف مخلوقات است ‌.
بازماندگان ضمن محکوم نمودن این حادثه تلخ و ناگوار از همه آزادگان و مسلمانان جهان خواست در محکوم نمودن این عمل ننگین نسل کشی تنها اکتفا به محکومیت سیاسی نداشته باشندو تلاش جهانی از موضع حقوقی و بین المللی اقدام شود.
منبع: دانا
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 3131
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *